Nowe Renault Megane R.S. Trophy doświadczyło kilku istotnych modyfikacji. Przede wszystkim zmodernizowano układ doładowania oraz układ wydechowy (który wyposażono w elektroniczną przepustnicę). Pozwoliło to uzyskać z silnika 1.8 turbo dodatkowe 20 KM, a wersja Trophy legitymuje się mocą okrągłych 300 KM dostępnych przy 6000 obr./min. Auto dostępne jest w wersji ze skrzynią manualną (wówczas generuje 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego) oraz automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC (420 Nm). Prędkość maksymalna to 255 km/h dla wersji ze skrzynią EDC oraz 260 km/h dla wersji ze skrzynią manualną. Silnik pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 s, a od 80 do 120 km/h - zaledwie 3,1 s.
Więcej mocy
W celu uzyskania lepszych osiągów, konstruktorzy z Renault Sport zaprojektowali całkowicie nową głowicę o wzmocnionej konstrukcji oraz wydajniejszy system chłodzenia. W celu zwiększenia dopływu powietrza do silnika, zmodyfikowano układ dolotowy, dodając drugi wlot powietrza i nowy element filtrujący o zwiększonej objętości. W dążeniu do zwiększenia osiągów zastosowano m.in. technologię DLC (Diamond Like Carbon) w popychaczach zaworów oraz Mirror Bore Coating w przypadku tulei cylindrów. Turbina turbosprężarki została zamontowana na ceramicznym łożysku kulkowym, co pozwala na jeszcze szybszą reakcję.

i
Nowy układ wydechowy zwiększa osiągi i gwarantuje więcej sportowych odczuć. Dzięki elektrycznej przepustnicy układ pracuje w zależności od trybu jazdy. Otwarta przepustnica w trybie Race powoduje zmniejszenie oporów przepływu spalin, dzięki czemu zapewnia maksymalną głośność oraz osiągi, natomiast zamknięta przyczynia się do maksymalnego komfortu akustycznego

i
Urodzony na torze
Wersja Trophy, podobnie jak „zwykły” R.S. posiada system 4 kół skrętnych 4CONTROL. Przy małych prędkościach system skręca tylne koła o 2,7 stopnia w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. Przy dużych prędkościach przednie i tylne koła skręcają w tym samym kierunku o 1 stopień. Zmiana kierunku skrętu kół tylnych następuje przy prędkości 60 km/h. W trybie Race prędkość ta ulega zwiększeniu do 100 km/h. Specyficzne dla tego trybu, przeznaczonego do jazdy na torach wyścigowych, nastawy są związane z większymi prędkościami pokonywania zakrętów. System 4CONTROL umożliwia wcześniejsze rozpoczęcie przyspieszania na wyjściu z zakrętu.
Odmiana Trophy w standardzie wyposażona jest w sportowe zawieszenie Cup (które w bazowym R.S. wymaga dopłaty). Jest ono sztywniejsze o 10% od standardowo stosowanego w Megane R.S. zawieszenia Sport i współpracuje z samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen.

i
Technologie rodem z motorsportu
Sportową jazdę ułatwia także tryb Multi Change Down, który optymalizuje przyspieszanie i wychodzenie z zakrętów w wersjach ze skrzynią EDC. W fazie hamowania w trybie ręcznym możliwe jest zredukowanie kilku biegów jednym ruchem, przez pociągnięcie i przytrzymanie lewej łopatki.
Sportowej jeździe sprzyjają także amortyzatory z hydraulicznymi odbojnikami. Pozwalają zapobiegać efektowi podskakiwania kół, zapewniając optymalny kontakt opon z nawierzchnią. Technologia polega na zastosowaniu „amortyzatora w amortyzatorze”. Przed końcem skoku amortyzatora dodatkowy tłok amortyzuje ruch koła zanim dojdzie do zetknięcia z odbojnikiem.

i
Świetne osiągi uzupełniają dwumateriałowe, aluminiowo-żeliwne tarcze hamulcowe. Technologia umożliwiła zredukowanie masy nieresorowanej o 1,8 kg na każde koło przy równoczesnym zwiększeniu skuteczności chłodzenia podczas intensywnego hamowania.
Renault Megane R.S. Trophy z silnikiem benzynowym TCe 300 jest dostępne w cenie 142 900 zł. Wersja z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC wyceniona została na 7000 zł więcej.
Renault Megane R.S. Trophy - polski CENNIK:
Wersja | Cena |
R.S. TCe 280 | 124 900 zł |
R.S. TCe 280 EDC | 131 900 zł |
R.S. TCe 300 | 142 900 zł |
R.S. TCe 300 EDC | 149 900 |