Nowe Renault Megane R.S. Trophy doświadczyło kilku istotnych modyfikacji. Przede wszystkim zmodernizowano układ doładowania oraz układ wydechowy (który wyposażono w elektroniczną przepustnicę). Pozwoliło to uzyskać z silnika 1.8 turbo dodatkowe 20 KM, a wersja Trophy legitymuje się mocą okrągłych 300 KM dostępnych przy 6000 obr./min. Auto dostępne jest w wersji ze skrzynią manualną (wówczas generuje 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego) oraz automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC (420 Nm). Prędkość maksymalna to 255 km/h dla wersji ze skrzynią EDC oraz 260 km/h dla wersji ze skrzynią manualną. Silnik pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 s, a od 80 do 120 km/h - zaledwie 3,1 s.
Więcej mocy
W celu uzyskania lepszych osiągów, konstruktorzy z Renault Sport zaprojektowali całkowicie nową głowicę o wzmocnionej konstrukcji oraz wydajniejszy system chłodzenia. W celu zwiększenia dopływu powietrza do silnika, zmodyfikowano układ dolotowy, dodając drugi wlot powietrza i nowy element filtrujący o zwiększonej objętości. W dążeniu do zwiększenia osiągów zastosowano m.in. technologię DLC (Diamond Like Carbon) w popychaczach zaworów oraz Mirror Bore Coating w przypadku tulei cylindrów. Turbina turbosprężarki została zamontowana na ceramicznym łożysku kulkowym, co pozwala na jeszcze szybszą reakcję.
Nowy układ wydechowy zwiększa osiągi i gwarantuje więcej sportowych odczuć. Dzięki elektrycznej przepustnicy układ pracuje w zależności od trybu jazdy. Otwarta przepustnica w trybie Race powoduje zmniejszenie oporów przepływu spalin, dzięki czemu zapewnia maksymalną głośność oraz osiągi, natomiast zamknięta przyczynia się do maksymalnego komfortu akustycznego
Urodzony na torze
Wersja Trophy, podobnie jak „zwykły” R.S. posiada system 4 kół skrętnych 4CONTROL. Przy małych prędkościach system skręca tylne koła o 2,7 stopnia w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. Przy dużych prędkościach przednie i tylne koła skręcają w tym samym kierunku o 1 stopień. Zmiana kierunku skrętu kół tylnych następuje przy prędkości 60 km/h. W trybie Race prędkość ta ulega zwiększeniu do 100 km/h. Specyficzne dla tego trybu, przeznaczonego do jazdy na torach wyścigowych, nastawy są związane z większymi prędkościami pokonywania zakrętów. System 4CONTROL umożliwia wcześniejsze rozpoczęcie przyspieszania na wyjściu z zakrętu.
Odmiana Trophy w standardzie wyposażona jest w sportowe zawieszenie Cup (które w bazowym R.S. wymaga dopłaty). Jest ono sztywniejsze o 10% od standardowo stosowanego w Megane R.S. zawieszenia Sport i współpracuje z samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen.
Technologie rodem z motorsportu
Sportową jazdę ułatwia także tryb Multi Change Down, który optymalizuje przyspieszanie i wychodzenie z zakrętów w wersjach ze skrzynią EDC. W fazie hamowania w trybie ręcznym możliwe jest zredukowanie kilku biegów jednym ruchem, przez pociągnięcie i przytrzymanie lewej łopatki.
Sportowej jeździe sprzyjają także amortyzatory z hydraulicznymi odbojnikami. Pozwalają zapobiegać efektowi podskakiwania kół, zapewniając optymalny kontakt opon z nawierzchnią. Technologia polega na zastosowaniu „amortyzatora w amortyzatorze”. Przed końcem skoku amortyzatora dodatkowy tłok amortyzuje ruch koła zanim dojdzie do zetknięcia z odbojnikiem.
Świetne osiągi uzupełniają dwumateriałowe, aluminiowo-żeliwne tarcze hamulcowe. Technologia umożliwiła zredukowanie masy nieresorowanej o 1,8 kg na każde koło przy równoczesnym zwiększeniu skuteczności chłodzenia podczas intensywnego hamowania.
Renault Megane R.S. Trophy z silnikiem benzynowym TCe 300 jest dostępne w cenie 142 900 zł. Wersja z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC wyceniona została na 7000 zł więcej.
Renault Megane R.S. Trophy - polski CENNIK:
Wersja | Cena |
R.S. TCe 280 | 124 900 zł |
R.S. TCe 280 EDC | 131 900 zł |
R.S. TCe 300 | 142 900 zł |
R.S. TCe 300 EDC | 149 900 |