Przypomnijmy, że francuski hothatch ustanawiał rekord niemieckiego toru już dwukrotnie - Mégane R26.R w 2008 roku i Mégane R.S. Trophy w roku 2011. Kiedy w marcu tego roku SEAT Leon Cupra 280 został najszybszym samochodem przednionapędowym, okrążając tor w czasie 7:58,4, Renault postawiło sobie za cel szybkie zdetronizowanie hiszpańskiego auta.
Mégane R.S. 275 Trophy-R jest lżejszy od "standardowego" Trophy o 101 kg i posiada miejsca tylko dla dwóch osób. Auto posiada super sportowe elementy, które stosowane są zazwyczaj w samochodach wyczynowych.
Przeczytaj też: Renault Clio R.S. 200 EDC w stylowej odmianie Monaco GP
Ten radykalnie ostry hothatch jest wyposażony w zawieszenie Cup z samoblokującym się mechanizmem różnicowym. Do napędu służy jednostka benzynowa 2.0 l R.S. o mocy zwiększonej do 275 koni. Ponadto, w Megane zastosowano tytanowy układ wydechowy Akrapovic, jednodrożne regulowane amortyzatory Öhlins Road&Track ze sprężynami z kompozytów oraz opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2.
To imponujące auto przebyło słynną Pętlę Północną toru Nurburgring w czasie 7’54’’36, czyli o 4 sekundy szybciej, niż Leon Cupra R 280. Pozostaje teraz czekać na odpowiedź SEAT-a. A może ktoś inny włączy się do walki o miano najszybszego samochodu przednionapędowego?