Gruntownie odświeżona gama aut użytkowych wkrótce zawita do salonów Renault. Zmiany objęły zarówno kwestie techniczne jak i wizualne. Pojawiło się też koncepcyjne Kangoo Z.E.
Ważną nowością jest Renault Master, które charakteryzuje się przestylizowanym pasem przednim. Zmiany objęły również wnętrze, które w stosunku do poprzedniego modelu uległo całkowitej zmianie. Pod maskę zawitały nowe jednostki napędowe, które mają być mocniejsze i bardziej oszczędne. Aby dostosować Mastera do dzisiejszych wymagań, pojawiły się również systemy odpowiadające za bezpieczeństwo jazdy - Rear View Assist i Side Wuind Assist.
Podobnie wygląda sprawa z Renault Trafic, które nie jest wprawdzie nowe od podstaw, ale uległo gruntownej modernizacji. Zmiany objęły lifting wizualny, nowe silniki i automatyczną skrzynię biegów. Nowe Renault Trafic jest także dostępne w wersjach do przewozu osób – Trafic Osobowy oraz SpaceClass.
Nowy Renault Alaskan debiutuje ze zwiększoną ładownością (do 1,1 tony) i zmianami w wyposażeniu seryjnym.
Koncepcyjne Kangoo Z.E. zapowiada jak wyglądać będzie ten model w przyszłości. Jego wprowadzenie planowane jest na 2020 rok. Póki co musimy zadowolić się prototypem, rzecz jasna elektrycznym.
Nową gamę aut użytkowych prawdopodobnie już wkrótce zobaczymy w firmowych flotach. Renault należy do ścisłej czołówki jeśli chodzi o sprzedaż tego typu pojazdów. Nawiązanie do osobowych modeli francuskiej marki jest bardzo wyraźnie widoczne. To tylko jeden z sygnałów, mówiących o tym, że klasa vanów, kombivanów i busów zbliża się pod względem stylistyki i komfortu do aut osobowych. Pokazuje to m.in. łatwość z jaką prowadzą się nowe dostawczaki i ich bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.