Przy pojemności 1598 cm3 nowy silnik z technologią podwójnego turbodoładowania, rozwija moc 160 KM i osiąga 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przy tym według producenta wyróżnia się obniżonym o 25% zużyciem paliwa i emisją CO2. Zastosowanie twin-turbo zainstalowanego szeregowo, pozwala połączyć w silniku wysokoprężnym znaczny moment obrotowy przy niskich obrotach z wysoką mocą w górnym zakresie obrotów. 90% momentu obrotowego jest dostępne już przy 1 500 obr./min, co umożliwia elastyczną jazdę przez dobre przyspieszenie i błyskawiczne wchodzenie na obroty. Druga turbosprężarka wkracza do akcji przy wyższych obrotach i umożliwia bezproblemowe osiągnięcie wysokiej mocy. Silnik zawsze pracuje w odpowiadających optymalnej sprawności zakresach obrotów, co ma bezpośredni wpływ na obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2.
Przeczytaj: Nowe Renault Twingo 2014: słodki, zwinny maluszek z napędem tylnych kół - ZDJĘCIA
W kadłubie silnika Energy dCi 160 Twin Turbo zastosowano szereg technologii będących owocem bogatego doświadczenia Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie chłodzenia i zmniejszania oporów tarcia. Pojawił się system poprzecznego obiegu płynu chłodzącego, zapewniający szybkie i skuteczne chłodzenie komory spalania. Zastosowano także pierścienie typu U-flex (o przekroju w kształcie "U"), bardzo elastyczne dzięki swojemu kształtowi, doskonale dopasowują się do odkształceń cylindra (powstających pod wpływem wysokich temperatur i ciśnień) i zapewniają maksymalny kompromis między skutecznością a oporami tarcia. Kolejna rzecz to zmniejszające opory tarcia powłoki diamentopodobne DLC (Diamond Like Carbon) na popychaczach zaworów.
Układ wtryskowy o ciśnieniu 1 800 barów, został przystosowany do współpracy z układem podwójnego doładowania. Spełnia on wymagania normy czystości spalin Euro 6b dzięki katalizatorowi tlenków azotu NOx Trap i układowi regeneracji filtra cząstek stałych. Dzięki swoim wysokim osiągom silnik ten będzie w stanie skutecznie napędzać samochody o znacznych rozmiarach. Będzie on w szczególności montowany w przyszłych modelach Renault z segmentów C i D.