Renault Scenic XMOD: Połączenie minivana z crossoverem - ZDJĘCIA

2013-02-22 17:48

Podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Genewie, jedną z premier na stoisku popularnego producenta aut z Francji, zbędzie Renault Scenic XMOD. Nowa wersja rodzinnego transportera, to o wiele bardziej użyteczny wóz niż dotychczas. Auto dzięki zwiększonemu prześwitowi, osłonom nadkoli i bardziej masywnym zderzakom, ma być połączeniem crossovera z funkcjonalnością minivana

Nowy Scenic XMOD to outdoorowy stylu crossovera ze starannie dopracowanym i pojemnym wnętrzem vana. Posiada zwiększony prześwit i specjalne aluminiowe obręcze kół oraz wyrazisty design z typowymi dla crossovera elementami. Zderzak przedni i tylny zostały całkowicie przeprojektowane, doszły ochronne listwy progowe i chromowane relingi dachowe. Przód auta, zgodny z nową stylistyką marki Renault podkreślono przy okazji liftingu światłami do jazdy dziennej LED. Bagażnik posiada objętość 555 litrów, co jest czołówką segmentu. Ponadto w całej kabinie rozmieszczono szereg pomysłowych schowków o łącznej objętości ponad 71 litrów.

Kierowca będzie mógł wybrać sposób podróżowania. W kokpicie w konsoli środkowej ulokowano w zasięgu ręki pokrętło sterowania najnowszym systemem kontroli trakcji Extended Grip oraz wielokierunkowy joystick obsługi multimedialnego interfejsu. Znaczną część deski rozdzielczej zajmuje multimedialny system łączności ze światem Renault R-Link z cyfrowym, dotykowym wyświetlaczem TFT (Thin Film Transistor). W wyższej wersji wyposażenia Scenic XMOD jest dodatkowo wyposażony w kierownicę ze spłaszczeniem w dolnej części, aluminiowe pedały i gałkę dźwigni zmiany biegów oraz szereg nowych elementów wystroju wnętrza. Całość uzupełnia tapicerka z przeszyciami i pakiet tapicerki ze skóry łączonej z alkantarą.

>>> Nowe Renault Clio Grandtour: Użytkowe kombi klasy B w kolejnej odsłonie <<<

Renault Scenic XMOD to pierwszy model marki wyposażony we wspomniany system Extended Grip. Ten zaawansowany układ kontroli trakcji jest nową generacją systemu zapobiegającego poślizgowi kół. Zapewnia doskonałą przyczepność w trudnych warunkach drogowych (śnieg, błoto, piasek) dającą poczucie pewności za kierownicą. Kierowca może ręcznie wybrać jeden z 3 trybów wspomagania (Ekspert, Drogowy ,Grząskie podłoże).