Już jesienią tego roku klienci segmentu D otrzymają nowy produkt. To Renault Talisman, które będzie oferowane jako sedan oraz eleganckie kombi. Sylwetka została okraszona designerskimi elementami, takimi jak rozciągnięty grill, nietypowo układające się lampy, czy LED-ową technologią świetlną. Nadwozie będzie dostępnie w 10 kolorach, z czego aż 9 lakierów to odmiany metalizowane. W nadkolach będą montowane felgi w rozmiarach od 16 do 19 cali. Renault Talisman Grandtour ma te same wymiary co sedan. Mierzy 4,86 m długości, 1,87 m szerokości, 1,46 m wysokości. Rozstaw osi to natomiast 2,81 m. Pojemność bagażnika mierzona do rolety wynosi 572 litry (kufer sedana mieści 608 litrów). Po złożeniu siedzeń pojemność bagażnika w kombi wzrasta do 1700 litrów.
Przeczytaj też: TEST Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi: biały kruk
Producent obiecuje, że komfort i przyjemność jazdy będą najwyższe w klasie. Pomagać ma w tym duża ilość miejsca dla wszystkich pasażerów i bagażu. Przednie siedzenia to najwyższy standard w tej kategorii, o czym świadczyć ma podgrzewanie, wentylowanie, elektryka i pamięć ustawień oraz szeroki zakres regulacji samego fotela i zagłówków. W konsoli centralnej podstawowo pojawi się 4,2-calowy wyświetlacz do obsługi funkcji auta. Domeną lepszych wersji wyposażenia będzie ekran 7-calowy, a system R-Link 2 z ekranem nawet o przekątnej 8,7 cala (montowany pionowo) to już opcjonalny top. Nad zegarami wpasowano wyświetlacz Head-Up, a o jakość dźwięku zadba Surround BOSE.
Renault Talisman dzięki technologii Multi-Sense, która umożliwia wybór trybu jazdy, pozwoli na dostosowanie stylu jazdy do upodobań kierowcy. W konstrukcji wykorzystano system 4 kół skrętnych 4Control z układem Electronic Damper Control (sterowanym zawieszeniem). Pod maską znajdzie się diesel Energy dCi o mocy 110 KM lub dCi 130 KM ze skrzynią manualną lub automatyczną EDC do wyboru. Najmocniejszy dCi 160 KM będzie łączony tylko z automatem EDC. Jednostki benzynowe TCe o mocach 150 KM i 200 KM zostaną spięte wyłącznie z 7-biegową skrzynią zautomatyzowaną EDC. Napęd jest przekazywany tradycyjnie na koła przednie.
.