Renault TwinRun - odjazdowy mieszczuch - WIDEO

2013-05-27 18:38

Renault od zawsze potrafiło tworzyć niewielkie samochody o ponadprzeciętnych właściwościach. Francuska marka kultywując tradycje związane ze sportem, stworzyła kolejny odjazdowy pojazd o nazwie TwinRun, oddający hołd kultowym modelom R5 Turbo oraz Clio V6.

Renault TwinRun Concept zbudowany z okazji 71. Grand Prix Monako, swoją oficjalną premierę zaliczył tuż przed startem wyścigu, którego słynna trasa przebiega ulicami Monako. Auto nie bez powodu zostało zaprezentowane na torze Formuły 1 w towarzystwie dwóch innych samochodów Renault - kultowych modeli R5 Turbo oraz Clio V6. Koncept kontynuuje tradycje tych aut i ożywia pamięć o tych dwóch legendarnych sportowych modelach.

TwinRun wyróżnia się dynamiczną i jednocześnie kompaktową sylwetką. Koła przesunięte na krańce nadwozia w połączeniu z krótkim zwisem przednim i tylnym, przyczyniają się do wrażenia dynamiki i wpływają na doskonałą zwrotność. Wyraźnie zarysowane wyprofilowanie, przechodzące w jeszcze mocniej zaznaczone nadkola, stanowią uwieńczenie sportowej stylistyki. Niebiesko-czerwone ubarwienie symbolizuje ma symbolizować natomiast lifestylowy charakter oraz wzmocnić sportowy charakter i atrybuty. Nawiązaniem do R5 Turbo jest konfiguracja reflektorów przednich wykonanych w technologii LED i wyoblone tylne nadkola. Wloty powietrza zostały umieszczone na wysokości tylnych nadkoli, a wyloty w słupkach tylnych, co przyczynia się do dobrego chłodzenia silnika.

>>> Renault Captur w Polsce: CENA crossovera startuje od 53 900 zł - WIDEO <<<

Nadwozie Renault TwinRun zostało zbudowane z materiałów kompozytowych, a konstrukcję wsparto rurową ramą ze stali. Umieszczony centralnie z tyłu silnik podobnie jak w Clio V6, został opracowany na bazie jednostki Megane Trophy. Ustawiony wzdłużnie 3.5-litrowy motor V6 został opracowany przez Alians Renault-Nissan. 6-cylindrowy układ o pojemności 3498 cm3, rozwija moc 320 KM przy 6800 obr./min oraz osiąga moment obrotowy 380 Nm przy 4850 obr./min. O przełożenie napędu na koła tylne dba 6-biegowa skrzynia sekwencyjna SADEV, wyposażona w samoblokujący mechanizm różnicowy, ułatwiający wchodzenie w zakręty i ich pokonywanie. Dwutarczowe metalowe sprzęgło zostało przejęte wprost ze świata sportów samochodowych. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 250 km/h.

Silnik jest oddzielony od miejsca kierowcy szybą z plexi. W celu zapewnienia prawidłowego rozłożenia masy część elementów zostało umieszczonych pod przednią maską. Znalazł się tam zbiornik paliwa, akumulator, chłodnica i układ wspomagania hydraulicznego. Masa własna wynosi 950 kg, a rozłożenie jej to 57% na przód i 43% na tył. Dwubryłowa konstrukcja zapewnia doskonałą siłę nośną przy wysokiej prędkości. O odpowiednią aerodynamikę dbają spoilery i dyfuzory, zapewniające pożądany przepływ powietrza i dodatkowy docisk przy wysokich prędkościach. Koła to aluminiowe, 3-częściowe, 18-calowe obręcze ze stopów lekkich.

WIDEO - tak prezentuje się Renault TwinRun Concept