Dane do których dotarł Samar dotyczą w sumie 11 miesięcy i 20 dni grudnia. W brakujących 6 dniach roboczych, raczej nie nastąpiły żadne roszady względem pozycji podanych w tabeli. Co ciekawe w zestawieniu znalazły się takie egzotyczne marki jak Tata, Dodge czy nawet McLaren. Polscy kupujący skupiali się głównie na markach koncernu VAG, jednak konkurencja w postaci Toyoty czy Opla mocno naciskała na liderów.
Zobacz też: Auto Top 10: najlepsze nowe samochody klasy średniej – PORÓWNANIE
Poniżej prezentujemy pełny ranking marek, które sprzedały nowy samochód w 2014 roku w Polsce:
marka | liczba sprzedanych sztuk | |
1 | Skoda | 42 679 |
2 | Volkswagen | 30 262 |
3 | Toyota | 30 133 |
4 | Opel | 25 043 |
5 | Ford | 22 449 |
6 | KIA | 16 558 |
7 | Renault | 15 683 |
8 | Hyundai | 14 693 |
9 | Dacia | 12 820 |
10 | Peugeot | 12 109 |
11 | Nissan | 10 991 |
12 | Citroen | 10 016 |
13 | BMW | 7 593 |
14 | Fiat | 7 583 |
15 | Mazda | 7 394 |
16 | Mercedes | 6 745 |
17 | Audi | 6 719 |
18 | Volvo | 5 743 |
19 | Suzuki | 5 653 |
20 | Seat | 5 478 |
21 | Honda | 5 413 |
22 | Mitsubishi | 5 268 |
23 | Chevrolet | 1 817 |
24 | Lexus | 1 658 |
25 | Jeep | 1 602 |
26 | Subaru | 1 494 |
27 | Mini | 850 |
28 | Land Rover | 736 |
29 | Alfa Romeo | 729 |
30 | Porsche | 686 |
31 | Lancia | 531 |
32 | Infiniti | 406 |
33 | Jaguar | 175 |
34 | Ssangyong | 112 |
35 | Smart | 76 |
36 | Maserati | 36 |
37 | Abarth | 34 |
38 | Ferrari | 21 |
39 | Bentley | 20 |
40 | Łada | 19 |
41 | Tesla | 8 |
42 | Rolls-Royce | 6 |
43 | Tata | 6 |
44 | Lamborghini | 5 |
45 | Chrysler | 4 |
46 | Aston Martin | 2 |
47 | Dodge | 2 |
48 | McLaren | 2 |
.