Sportowe samochody elektryczne to nie nowość. Zarówno Tesla, jak i Fisker posiadają w swojej gamie ekologiczne pojazdy, które pod względem osiągów mogą konkurować z wyczynowymi konstrukcjami napędzanymi tradycyjnymi silnikami spalinowymi. System firmy SSC jest jednak wyjątkowy, gdyż może być zastosowany w wielu konstrukcjach. Kluczem do sukcesu ma być możliwość błyskawicznego ładowania baterii, duży zasięg oraz wydajne chłodzenie (cieczą) układu All-Electric Scalable Powertrain (AESP).
System znajdzie zastosowanie między innymi w modelu Ultimate Aero EV, który zostanie zaprezentowany w drugiej połowie tego roku. Moc wyniesie 1000 KM, a maksymalny moment obrotowy 800 Nm, dzięki czemu auto będzie katapultowało od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy i rozpędzi się do prędkości ponad 320 km/h! Według zapewnień konstruktorów, zasięg samochodu wyniesie od 150 do 200 mil (240 – 320 km). Ładowanie zestawu baterii litowo-jonowych powiązanych z systemem AESP zajmie około 10 minut, co w porównaniu z obecnymi konstrukcjami (ładowanie zajmuje nawet całą noc) jest prawdziwą rewolucją.
Co więcej, system AESP może zostać dopasowany do wymagań pojazdów różnych klas. W samochodach osobowych będzie osiągał 200 KM mocy, w niewielkich ciężarówkach i SUV-ach około 500 KM, a w dużych autach ciężarowych i pojazdach wojskowych nawet do 1200 KM.
Rewolucja w napędzie elektrycznym?
2009-01-26
18:45
Firma Shelby SuperCars (SSC) już wkrótce zaprezentuje nowy, w pełni elektryczny supersamochód, który zrewolucjonizuje sektor aut „na baterie”.