Volkswagen Passat Alltrack to podwyższone kombi z napędem na cztery koła 4MOTION oraz powiększonym prześwitem i trybem jazdy Offroad. Dzięki temu samochód jest bardziej uniwersalny i ma wszechstronne zastosowanie. Silnik chroni od spodu wytrzymała osłona, a nadkola i progi zabezpieczają specjalne nakładki z tworzyw sztucznych.
Sprawdź też: Volkswagen Passat Alltrack B8: pełny polski CENNIK
Robert Korzeniowski preferujący aktywne spędzanie wolnego czasu i uprawianie sportów zimowych uważa, że taki samochód to świetne rozwiązanie. – Zimą jeżdżę na nartach, latem biegam w górach lub nad morzem. Zawsze zabieram ze sobą sporo sprzętu sportowego, więc bagażnik o pojemności ponad 600 litrów wpisuje się w moje potrzeby transportowe – mówi utytułowany olimpijczyk.
Do napędu Passata Alltracka może służyć jeden z czterech mocnych i oszczędnych silników – benzynowy TSI o mocy 220 KM lub wysokoprężny TDI oferowany w trzech wariantach mocy (150 KM, 190 KM i 240 KM). Jedynie najsłabsza odmiana silnika TDI współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Wszystkie pozostałe jednostki napędowe seryjnie są łączone z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią DSG o 6 lub 7 przełożeniach.
Cena Volkswagena Passata Alltracka startuje w Polsce od ceny 147 590 zł. Robert Korzeniowski takiego samochodu nie musiał jednak kupować - otrzymał go w użyczenie od Volkswagena w celach promocyjnych.