Robert Makłowicz tego jeszcze nie smakował. Francuski majstersztyk na długo zapadnie mu w pamięć

2021-11-21 13:22

Mało kto wie, że Robert Makłowicz to nie tylko świetny kucharz i obyty w świecie podróżnik. Sławny krytyk kulinarny to także miłośnik samochodów, który od lat gustuje we włoskich maszynach. Prywatnie jeździ Alfą Romeo Stelvio, która nie jest jego pierwszą Alfą, ale wcale nie oznacz to, że autor książek i różnych publikacji zamyka się wyłącznie na mechaniczną włoszczyznę. Wielce ciekawy różnych rzeczy Makłowicz, posmakował ostatnio francuskiej myśli technicznej. Wsiadł do wyjątkowego sportowego coupe i pojechał na tor wyścigowy. O jakim samochodzie dokładnie mowa?

Wyjątkowy styl i uzależniająca dynamika - ceniony znawca kuchni Robert Makłowicz, zasmakował sportowego Alpine A110 - ZOBACZ NASZ TEST. Pasjonat kulinarnych podróży postanowił spróbować co przyrządzili francuscy inżynierowie. Wraz z pisarzem Szczepanem Twardochem, który jest partnerem Alpine Katowice, wybrał się na samochodową wycieczkę po Dolnym Śląsku, wiodącą m.in. górskimi trasami, a także pojechał na tor wyścigowy Silesia Ring w Kamieniu Śląskim, gdzie mógł w 100-procentach przekonać się, jak jeździ znakomite Alpine A110. Samochód ten napędzany jest 1.8-litrowym, turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 252 KM i 320 Nm. 2-osobowy sportowiec z centralnie umieszczonym motorem jest zawodnikiem wagi lekkiej (waży nieco ponad tonę), precyzyjnie się prowadzi i lata bokami aż miło. A110 od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,5 sekundy, a napęd jest kierowany na tylną oś poprzez dwusprzęgłową skrzynią automatyczną 7DCT. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Odmiana A110S legitymuje się mocą zwiększoną do 292 KM, „setkę” osiąga w 4,4 sekundy oraz rozpędza się do 260 km/h. Ile kosztuje w Polsce to auto? Na nowe Alpine A110 trzeba przygotować minimym 251 500 zł.

Mało znana w Polsce marka Alpine została założona w 1955 roku przez Jean'a Rédélé - jednego z dealerów Renault. Początkowo obrotny Francuz hobbystycznie przerabiał popularne „renówki” według własnego pomysłu. Jednak duże zainteresowanie klientów jego produktami sprawiło, że Jean postanowił tworzyć własne auta będące jego indywidualną wizją i zarazem spełnieniem motoryzacyjnych marzeń. W portfolio francuskiej marki, która była mocno związana z Renault na przestrzeni kilkudziesięciu lat pojawiły się takie modele jak A106, A108, A110, A310, GTA oraz A610. Jednak najbardziej znanym i zarazem kultowym modelem, głównie dzięki wielu sukcesom w sporcie motorowym był wspomniany wcześniej model A110. W 1995 roku, 40 lat od założenia firmy z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni model Alpine kończąc tym samym pewną erę wśród francuskich aut sportowych. W 2017 roku firma została wskrzeszona przez Renault nową interpretacją Alpine A110. Zupełnie nowe auto z dobrze znaną i świetnie kojarzącą się nazwą trafiło do seryjnej produkcji, a w salonach zaparkowało w 2018 r. Tak powróciło Alpine. Auta tej marki można w Polsce kupić w salonie Alpine Centre Katowice, należącym do Grupy Pietrzak.

WIDEO - zobacz w szczegółach Alpine A110 i posłuchaj wydechu

Nasi Partnerzy polecają