Przede wszystkim muszą być uniwersalne. Mają się nadawać do patrolowania jak i do przewozu osób zatrzymanych. Takie wymagania postawiła policja przed zakupem nowych radiowozów. Padło na kombivany, które łączą walory auta użytkowego i osobowego. Policja nie precyzuje jakie auta wybrano, ale na zdjęciach widzimy Volkswagena Caddy przystosowanego do służby. Na jakie udogodnienia i modyfikacje zdecydowała się policja?
Testowaliśmy konkurencyjne kombivany! TEST Citroen Berlingo Shine 1.5 BlueHDI 130 KM 6MT vs. Opel Combo Life Elite 1.5D 130 KM 6MT
Przede wszystkim - automatyczna skrzynia biegów. Ma ona pozwolić funkcjonariuszom skupić się na patrolowaniu otoczenia. Jest także zdecydowanie wygodniejsza w codziennym użytkowaniu.
Załoga ma do dyspozycji nowoczesny system uprzywilejowania dostosowujący moc świetlną i intensywność dźwięku do pory dnia, wykorzystujący w zależności od potrzeb technologie diod duo-color (zmiana światła z koloru niebieskiego na czerwony lub biały w zakresie doświetlania pola pracy załogi).
W celu ułatwienia obsługi zastosowano specjalny przycisk, za pomocą którego uruchamia się sygnały świetlne i dźwiękowe. Powtórne użycie przycisku powoduje pozostawienie tylko sygnałów świetlnych, a trzecie wyłącza system. Drugi rząd siedzeń wyposażony został w podłokietnik mieszczący dwa składane stoliki do sporządzania dokumentacji służbowej, miejsce na jej przechowywanie, dodatkowe gniazda USB i zasilania. Pojazd wyposażono w automatyczną klimatyzację i niezależne ogrzewanie postojowe.Tylna przestrzeń samochodu została wykorzystana na wyizolowane pomieszczenie do bezpiecznego przewozu osoby zatrzymanej. Ta część również jest klimatyzowana i wentylowana.
Nowoczesne radiowozy trafią do jednostek w całym kraju.