Rodzinny elektryk z Ingolstadt. Debiutuje Audi A6 Avant e-tron concept

2022-03-18 9:34

Niespełna rok po zaprezentowaniu światu koncepcyjnego Audi A6 Sportback e-tron, producent z Ingolstadt postanowił pójść o krok dalej. Debiutuje studyjna wersja Audi A6 Avant e-tron, która - jak podaje producent - małymi kroczkami zbliża się do fazy seryjnej produkcji. Elektryczne kombi ma oferować nawet do 700 km na jednym ładowaniu. Co o nim wiemy?

Debiut Audi A6 Avant e-tron concept jest dobrą informacją dla tych, którzy nie wyobrażają sobie jazdy SUV-em. Zbliżająca się wielkimi krokami elektryfikacja Europy nie obejdzie się bez rodzinnego kombi. Elektryczna odmiana A6 Avant zostanie zbudowana na Elektrycznej Platformie Premium (PPE), co oznacza tyle, że poza zaawansowanymi rozwiązaniami, e-tron w wydaniu kombi będzie oferował aż do 700 km zasięgu na jednym ładowaniu. Technologia to jednak nie wszystko, bo jak na luksusowe auto przystało, w kabinie nie zabraknie też miejsca. Studyjny samochód, rzekomo mocno zbliżony do wersji, które finalnie trafią do sprzedaży, mierzy 4.96 m długości, 1,96 m szerokości i 1,44 m wysokości. Krótkie zwisy sugerują, że i rozstaw osi będzie naprawdę spory - w końcu gdzieś te baterie muszą się zmieścić.

Szybki na drodze i pod ładowarką

Jak na elektryczne Audi przystało, mocy pod prawą nogą będzie pod dostatkiem. Studyjny model napędzają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 350 kW i 800 Nm momentu obrotowego. Z deklaracji producenta wynika, że w najmocniejszych wariantach pierwsza "setka" pojawi się już po niecałych 4 sekundach, zaś w tych podstawowych sprint od 0 do 100 km/h powinien zająć 7 sekund.

Szybko naładujemy też akumulatory o pojemności ok. 100 kWh. Dzięki systemowi 800V i możliwości "tankowania" z mocą do 270 kW, w ciągu niespełna 10 minut Audi A6 Avant e-tron pod mocną ładowarką będzie w stanie zgromadzić energię wystarczająca na przejechanie ok. 300 kilometrów.

Wysokim osiągom ma towarzyszyć wysokiej klasy komfort. W koncepcyjnym Audi A6 Avant e-tron koła przednie są połączone pięciowahaczową osią specjalnie zoptymalizowaną pod kątem pojazdów elektrycznych. Oś tylna jest wielowahaczowa. W modelu koncepcyjnym zamontowano zawieszenie pneumatyczne Audi z adaptacyjnymi amortyzatorami.

Audi A6 Avant e-tron concept (2022)

i

Autor: Audi Audi A6 Avant e-tron concept (2022)

Na drogach już niebawem

Koncepcyjne Audi A6 e-tron Sportback oraz świeżo zaprezentowany Avant są pierwszymi członkami rodziny pojazdów — początkowo w segmencie C, a później również w segmentach B i D — opartymi o innowacyjną platformę PPE. Ten system modułowy jest rozwijany pod przewodnictwem Audi we współpracy z Porsche AG, co oznacza tyle, że będą miały wiele wspólnego z rozchwytywanym Porsche Taycan. Pierwsze seryjne pojazdy Audi zbudowane na platformie PPE będą sukcesywnie przedstawiane w 2023 r.

Nasi Partnerzy polecają