Choć zmiany są widoczne raczej dla wprawnych oczu, to okazują się bardzo istotne dla modelu Alhambra. Zastosowane nowe lampy otrzymały pełną technologię LED (dostępne w opcji), inaczej przedstawia się grill, a w nadkola wstawiono nowe wzory felg ze stopów lekkich. Paleta kolorystyczna otrzymała też dodatkowe barwy.
Wewnątrz odświeżonego rodzinnego Seata zainstalowano nową kierownicę oraz inny system multimedialny z większym ekranem dotykowym. Urządzenie Easy Connect posiada m.in. wsparcie dla platform Android 5.0 i iOS 7.1.
Przeczytaj: TEST Seat Alhambra 2.0 TDI DSG: przyjaciel dużej rodziny
Nowością debiutującą w Seacie jest parę systemów wpływających na bezpieczeństwo. Chodzi dokładnie o czujniki kontrolujące tzw. martwe pole, system awaryjnego hamowania przy niskich prędkościach, hamulec pokolizyjny i adaptacyjny tempomat. Na wyposażeniu może znaleźć się również zawieszenie adaptacyjne DCC, czy system rozpoznawania znaków drogowych.
Pod maską klienci będą mieli kilka silników do wyboru - dwa benzynowe TSI (150 KM lub 220 KM) oraz trzy wysokoprężne TDI (115 KM, 150 KM i 184 KM). Poza najsłabszą jednostką diesla, jednostki będą mogły być połączone ze skrzyniami dwusprzęgłowymi DSG. Wszystkie jednostki zainstalowane w vanie spełniają rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6.
Seat Alhambra po liftingu trafi do europejskich salonów sprzedaży jesienią.