W ciągu swojej historii marka Renault wielokrotnie zmieniała identyfikację wizualną. Ale jedna rzecz pozostała niezmienna od 1925 roku – romb, który jest podstawowym elementem logo. Po symbol ten sięgnął Louis Renault. Od tamtej chwili znak przeszedł już osiem zmian! A licząc ostatnią, nawet dziewięć. To doskonale pokazuje, że marka chce się zmieniać wraz ze swoją epoką.
Zobacz również: Renault Thalia powraca i nie jest już koszmarne. To teraz Renault Taliant - GALERIA
Ostatnia wersja logo powstała w 1992 roku i choć w 2015 r. została lekko zmieniona, widać po niej upływ lat. Od 2019 roku trwały prace nad nową wersją. Jak powiedział Gilles Vidal, który jest dyrektorem designu Renault, miało to być logo nowoczesnej, globalnej marki, dostosowane do różnych kanałów, zwłaszcza cyfrowych. Pokazane niedawno logo jest bardziej nowoczesne i dynamiczne. "Nowy romb ma podkreślać równowagę między szacunkiem dla dziedzictwa marki i wejściem w nową erę z całą symboliką przyszłości".
Nowe logo po raz pierwszy zostało pokazane podczas prezentacji planu strategicznego „Renaulution" i pojawiło się na grillu Renault 5 Prototype (ZOBACZ ten samochód TUTAJ). Ciepłe przyjęcie, z jakim się spotkało, przekonało kierownictwo marki do oficjalnego wprowadzenia nowego logo.
Romb jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych kształtów na świecie i w branży samochodowej. To prosty, mocny i niezwykle charakterystyczny znak. Wyzwanie polegało na tym, jak go odnowić i nadać mu nowy sens oraz wyrazić nowe, współczesne wartości marki, która wybiega w przyszłość
– powiedział Gilles Vidal, dyrektor designu Renault.
Minimalistyczny, czysty znak bez liter czy typogramu jest w nieustannym ruchu. Dwuwymiarowość ułatwia animację, na przykład w filmach lub mediach cyfrowych, ale także w samochodzie podczas sekwencji powitalnej.
Nowe logo będzie stopniowo wprowadzane w samochodach Renault. Po raz pierwszy zobaczymy je w modelach wprowadzanych w przyszłym roku. Gilles Vidal powiedział, że do 2024 roku nowy znak pojawi się w całej gamie Renault.