Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) w Valenciennes, uruchomiła właśnie produkcję nowego Yarisa Cross. Fabryka została dofinansowana kwotą 400 milionów euro i przystosowana do montażu na tej samej linii produkcyjnej dwóch różnych modeli – bestsellerowego Yarisa 4. generacji oraz jego większego brata, nowego Yarisa Cross. Dzięki poczynionym inwestycjom, możliwości produkcyjne TMMF wzrosły do 300 tys. samochodów, a łączna liczba pracowników do niemal 5 tys. osób.
Sprawdź: Toyota Yaris Cross ma silnik z Polski i zamierza zdobyć serca polskich klientów. Widzieliśmy ją na żywo
Produkcja pełną parą
Toyota Yaris Cross to drugi model zbudowany na platformie GA-B i ósmy produkowany w Europie samochód zaprojektowany w architekturze TNGA (Toyota New Global Architecture). Obok Yarisa i Yarisa Cross montowanych we Francji, w technologii TNGA powstają także Toyota C-HR i Corolla Sedan (produkowane w Turcji), Corolla Hatchback i Corolla TS Kombi (produkowane w Wielkiej Brytanii). W ten sposób Toyota realizuje strategię montowania samochodów blisko ich rynków zbytu oraz łączenia spokrewnionych modeli w jednym miejscu.
Zobacz: Toyota Yaris Hybrid to w głównej mierze „elektryk”? Potwierdzili to Polscy eksperci!
Możliwości produkcyjne Toyoty w Europie zwiększyły się w tym roku również w związku z rozpoczęciem produkcji hybrydowych przekładni e-CVT 1.5 oraz silników elektrycznych w Polsce (TMMP), które dołączyły m.in. do wytwarzanych w tym zakładzie benzynowych silników 1.5 TNGA. Tym samym w polskich fabrykach powstają kompletne napędy hybrydowe do Yarisa i Yarisa Cross.
Będzie hitem!
Zaprojektowany z myślą o europejskich klientach Yaris Cross będzie dostępny z napędami znanymi z Yarisa czwartej generacji – benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 125 KM i układem hybrydowym 1.5 o mocy 116 KM. Według przewidywań dominującym napędem będzie niskoemisyjny układ hybrydowy, co ułatwi japońskiej marce osiągnięcie do 2025 roku 90-procentowego udziału zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży marki.
Rozpoczęcie produkcji Yarisa Cross to dla nas bardzo ważny moment. Ten model nie tylko wzmacnia konkurencyjność Toyoty, ale wpisuje się w ideę wytwarzania samochodów lokalnie i maksymalizacji możliwości produkcyjnych, aby do 2025 roku zwiększyć sprzedaż Toyoty w Europie do 1,5 miliona rocznie.
– podkreślił Marvin Cooke, wiceprezydent ds. produkcji Toyota Motor Europe.