Rynek pick-upów w Polsce. Ten model został królem segmentu w 2018 roku

2019-02-14 9:17

Sprzedaż samochodów użytkowych notuje na polskim rynku stałe wzrosty. Producenci pojazdów przeznaczonych do pracy łączą w tego typu autach praktyczność z trwałością oraz bezpieczeństwo z wysokim komfortem użytkowania. W ofertach dla przedsiębiorców nie brakuje aut typu pick-up. Jak wyglądała w 2018 roku sprzedaż półciężarówek?

Rynek aut z otwartą skrzynią ładunkową przechodzi w ostatnich latach duże zmiany. Choć pick-upy nadal są osadzone na ramie i nie boją się ciężkiej pracy, producenci coraz częściej montują w nich wyposażenie godne samochodów osobowych. Dzięki takim rozwiązaniom auta są znacznie bardziej wygodne i poprawiają komfort pracy.

Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, który powołuje się na dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano dokładnie 3388 pick-upów. Segment zanotował wzrost rejestracji wynoszący 39 procent w stosunku do 2017 roku. Wśród reprezentantów tej klasy pojazdów, lider listy kupowanych w naszym kraju półciężarówek, którym jest Ford Ranger, zanotował wzrost blisko prawie 60 procent.

Ilość sprzedanych egzemplarzy:

1. Ford Ranger: 911
2. Toyota Hilux: 737
3. Isuzu D-Max: 491
4. Volkswagen Amarok: 431
5. Nissan Navara: 354
6. Mitsubishi L200: 210
7. Mercedes Klasy X: 200
8. Fiat Fullback: 35
9. Ssangyong Musso: 10
10. Dodge RAM: 4
10. UAZ Profi: 4
12. Ssangyong Actyon Sports: 1

TEST porównawczy - Toyota Hilux vs. Mitsubishi L200

Toyota Hilux SR5 2.4 D-4D Mitsubishi L200 2.4 DID Instyle

i

Autor: Mateusz Lubczański Toyota Hilux SR5 2.4 D-4D Mitsubishi L200 2.4 DID Instyle Link: Kliknij i przeczytaj test porównawczy

Nasi Partnerzy polecają