Podczas gdy silnik trafił pod maskę, zestaw akumulatorów umieszczono pod podłogą, w miejscu zwolnionym przez niepotrzebny autom elektrycznym układ wydechowy.
Wraz ze zmianą napędu całkowicie zmodernizowano także tablicę rozdzielczą, na której zamiast obrotomierza, wskaźnika poziomu paliwa i działania turbo są wskazania poziomu naładowania baterii, zużycia energii i zasięgu - wszystko podświetlane na zielono.
Prototyp Saab przygotowywał we współpracy m.in. z firmami: Boston Power (akumulatory), Electroengine In Sweden AB (silnik elektryczny) i organizacją Power Zone. Na razie nie wiadomo kiedy auto miałoby wejść do sprzedaży, ale w latach 2011 i 2012 ma się pojawić na szwedzkich drogach testowa flota 70 takich aut.
Polecamy również na AutoCentrum.pl: Peugeot iOn - wysokie napięcie
Saab 9-3 SportWagon: Pierwszy Saab z silnikiem elektrycznym
2010-09-22
22:20
Saab przygotował pierwszy prototyp samochodu napędzanego silnikiem elektrycznym. Pod maską Saaba 9-3 SportWagon znalazł się silnik elektryczny o mocy 184 KM, który zapewnia przyspieszenie na poziomie 8,5 sekundy i maksymalną prędkość około 150 km/h. Pakiet litowo - jonowych akumulatorów ma natomiast zapewnić zasięg do 200 km.