Fabryki w Jelczu-Laskowicach i Wałbrzychu od paru lat wytwarzają jednostki napędowe i podzespoły do hybrydowych modeli Toyoty. Dolnośląskie zakłady wkrótce dostarczą również nowe elementy, które trafią pod maskę Toyoty Yaris i Yaris Cross. 6 kwietnia, wałbrzyska fabryka zaczęła produkować elektryczne przekładnie hybrydowe do układu napędowego z silnikiem 1.5.
Inwestycje japońskiego producenta zaopatrują wiele fabryk. Toyota ulokowała w Polsce pierwszy poza Azją ośrodek produkcji i rozwoju napędów hybrydowych na świecie, a pierwsze elektryczne przekładnie do hybryd z silnikiem 1.8 zaczęły zjeżdżać z linii produkcyjnych w 2018 roku. Najnowsza inwestycja sprawi, że hybrydowy układ napędowy w samochodzie roku będzie pochodził w całości z Polski.
Podzespoły trafią do europejskich fabryk
Nowe podzespoły będą trafiać do fabryki we Francji, gdzie powstaje Toyota Yaris. W sierpniu 2021 roku producent zamierza uruchomić produkcję auta również w czeskim zakładzie. Po całkowitym uruchomieniu obecnych projektów w 2022 roku w polskich zakładach Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach funkcjonować będzie łącznie aż sześć linii produkcyjnych głównych podzespołów hybrydowych, w tym trzy linie elektrycznych przekładni hybrydowych oraz trzy linie silników zaprojektowanych w architekturze TNGA. W związku z inwestycją, zakład w Wałbrzychu prowadzi intensywne działania rekrutacyjne zmierzające do zatrudnienia dodatkowo ponad 300 pracowników.