Prezentowane modele po liftingu będą oferowane na rynkach Ameryki Południowej. Przynajmniej na razie nie wiadomo, czy na Starym Kontynencie również możemy spodziewać się modernizacji. U nas, te auta są bowiem znane pod marką Dacia, a nie Renault. Gdyby lifting miał dojść do skutku, Logan, Sandero i Stepway wyglądałyby zapewne tak, jak ich południowoamerykańskie odpowiedniki.
Sprawdź: Milion Seatów Leonów. Trzecia generacja kompaktowego auta to hit
Auta zmieniły się przede wszystkim wizualnie. Za sprawą specyficznego kształtu tylnych lamp o wiele mocniej nawiązują teraz do modeli Renault. Również z przodu pojawił się kształt litery C, typowy dla Megane, Talismana, czy Clio.
Renault zapewnia, że modernizacja objęła również materiały, z jakich zrobione jest wnętrze. Fotele mają być wygodniejsze dzięki grubszej warstwie pianki, a w wyposażeniu południowoamerykańskiej gamy znajdzie się system Media Nav Evolution, obsługujący Apple CarPlay - coś, czym europejscy klienci Dacii mogą się cieszyć już od jakiegoś czasu.
Zmiany objęły również aspekty techniczne, choć mało prawdopodobne jest, że zobaczymy je w Europie. Dotyczy to bowiem wolnossącego silnika 1.6, który znika z palety jednostek Dacii. W Brazylii ma się jednak dobrze, dlatego będzie teraz dostępny ze skrzynią CVT X-Tronic, znaną z Renault Koleos. Co ciekawe, auta z CVT mają w standardzie plastikowe osłony nadkoli. Taki urok egzotycznego rynku.