Seat Arona - debiut nowości wśród crossoverów

2017-06-27 15:29

Atrakcyjna, nowoczesna, funkcjonalna i dynamiczna - taka ma być Arona. Nowość marki Seat pozycjonowana w klasie crossoverów segmentu B ma powtórzyć sukces starszego brata - kompaktowego SUV-a o nazwie Ateca.

Po tegorocznej premierze Ibizy piątej generacji, a także niedawnej prezentacji Leona po faceliftingu oraz modelu Ateca, przyszedł czas na kolejną nowość. Do gamy marki Seat dołącza właśnie Arona. Auto zostało zbudowane na nowej, innowacyjnej platformie A0 MQB, jako drugie auto w koncernie Volkswagen (pierwsza była Ibiza). Nadwozie mierzy 4138 mm długości, czyli jest dłuższe od Ibizy o 79 mm. Największa różnica tkwi jednak w wysokości obu modeli. Arona jest wyższa od Ibizy aż o 99 mm (1543 mm), charakteryzuje się o 15 mm wyższym prześwitem oraz znacznie większą przestrzenią wewnętrzną (nad głowami pasażerów przybyło odpowiednio 37 mm z przodu i 33 mm w drugim rzędzie). Dzięki temu siedzenia zostały zamontowane wyżej, co daje odczuwalne korzyści. Dodatkowe milimetry przekładają się również na bagażnik, który zyskał największą w swoim segmencie pojemność 400 litrów.

Przeczytaj również: Nowy Seat Ibiza w pigułce

Wraz z Aroną w palecie debiutuje nowy kolor lakieru - Eclipse Orange. Interesującym aspektem stylistycznym jest kolorystyczny podział samochodu na dwie części – górną i dolną. Pierwszą stanowi dach z przednimi słupkami i fragmentem tylnego, które mogą być pomalowane na szaro, czarno, pomarańczowo lub w tym samym odcieniu, co reszta auta. Łącznie daje to aż 68 kombinacji. Kolejnym elementem charakterystycznym dla Arony jest litera X wygrawerowana na słupku za tylnymi drzwiami.

W centralnym miejscu deski rozdzielczej umieszczono nowoczesny ekran multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Zaopatrzony w funkcje Apple CarPlay, Android Auto oraz Mirror Link, pozwala na jak najlepszą integrację ze smartfonem. Współpracuje on również z zestawem muzycznym BeatsAudio, składającym się z 6 głośników, 8-kanałowego wzmacniacza o mocy 300 W oraz z subwoofera umieszczonego w bagażniku. Wiele osób z pewnością ucieszy także bezprzewodowa ładowarka ze wzmacniaczem sygnału GSM.

W Aronie kierowcę wspomagają liczne systemy. Są to m.in.: kontrolujący odstęp od pojazdu z przodu Front Assist, adaptacyjny tempomat (ACC), układ wykrywający inny pojazd w martwym polu oraz asystent zmęczenia. Ponadto codzienne korzystanie z Arony ułatwiają: dostęp bezkluczykowy Kessy, czujniki deszczu i zmierzchu, asystent podjazdu, a także automatyczne wspomaganie parkowania.

Sprawdź nasz TEST: Seat Ateca 1.4 TSI DSG Xcellence:

Wszystkie silniki mają wtrysk bezpośredni, turbosprężarkę oraz funkcję start/stop. Gamę rozpoczynają jednostki benzynowe – 3-cylindrowe silniki 1.0 TSI o mocy 95 KM lub 115 KM oraz 150-konne, 4-cylindrowe 1.5 TSI. Grupę wysokoprężną stanowią dwa warianty silnika 1.6 TDI. Silnik 95-konny został połączony z ręczną przekładnią o 5 biegach (lub 7-stopniowym DSG), a mocniejszy, 115-konny – z przekładnią 6-biegową.

Seat Arona od początku sprzedaży będzie występować w czterech wersjach wyposażeniowych: Reference, Style, FR i Xcellence. Wersja FR, zaopatrzona w adaptacyjne zawieszenie i możliwość wyboru jednego z czterech profili jazdy (normalny, sportowy, eko i indywidualny), wyróżnia się sportowymi elementami i jest przeznaczona dla kierowców o dynamicznym usposobieniu. Auto pojawi się na polskich drogach pod koniec bieżącego roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku