Seat Arona ma być mniejszy niż będąca pierwszym SUV-em hiszpańskiej marki Ateka. Arona wykorzysta płytę podłogową znaną już z Ibizy oraz Volkswagena Polo. Oznacza to skupienie się na napędzie na przednią oś (choć 4x4 będzie dostępne w droższych egzemplarzach). Można domyślać się, że bazowym silnikiem będzie litrowy trzycylindrowiec o mocy 115 koni mechanicznych.
Pod względem stylistyki auto zachowało charakterystyczne dla Seata linie. Klientów na pewno przyciągną duże felgi, dach o odcinającym się kolorze oraz szerokie możliwości indywidualizacji.
Na razie jedyną potwierdzoną wartością Arony jest rozstaw osi, który wynosi 2566 milimetrów. Hiszpańska propozycja będzie musiała się zmierzyć z ogromną liczbą konkurentów. Koreańczycy atakują Hyundaiem Koną oraz Kią Stonic, Renault odświeżyło niedawno Captura, a Opel wprowadza na rynek model Crossland.
Premiera Seata Arony przewidziana jest na 26 lipca, a auto pojawi się w salonach pod koniec tego roku.
New #SeatArona spotted flying over Barcelona #Seat #Arona #Suv #Carspotting #Canon #Cars #Carsofinstagram #Spotting #Barcelona #seatfans
Post udostępniony przez Marcos (@marcosgf) 20 Cze, 2017 o 1:21 PDT