Seat Ibiza i Seat Arona lifting 2021

i

Autor: Seat Seat Ibiza i Seat Arona po modernizacji

Seat Ibiza i Seat Arona po liftingu. Duże zmiany we wnętrzu i wyposażeniu - ZDJĘCIA, WIDEO

2021-04-16 15:00

Hiszpańskie bestsellerowe samochody segmentu B przeszły gruntowną aktualizację. Hatchback Seat Ibiza oraz crossover Seat Arona zostały dostosowane technologicznie do obowiazujących trendów, co pociągnęło za sobą duże zmiany w wyglądzie wnętrza. Odświeżona została także stylistyka nadwozi oraz wyposażenie.

Seat Ibiza oraz Seat Arona zostały zaprojektowane, by odpowiedzieć na współczesne wymogi digitalizacji i dostępności w sieci. Podczas modernizacji modeli dla projektantów priorytetem było zachowanie młodzieńczego charakteru i intuicyjności obsługi. Dzięki zupełnie nowemu stylowi projektowania oraz wykorzystaniu najnowszych dostępnych rozwiązań, pojazdy uzyskały ulepszoną funkcjonalność i jakość wnętrza.

Zobacz: Tak zmienił się Seat Leon. Kompakt ma już ponad 20 lat - WIDEO, ZDJĘCIA

Odświeżona Ibiza otrzymała pełne światła LED i zupełnie nowe wzory felg. Projektanci zadbali, by wyrazisty charakter hatchbacka segmentu B został oddany również w szczegółach stylistycznych, takich jak nowe oznaczenie modelu inspirowane odręcznym pismem, zlokalizowane na tylnej pokrywie bagażnika. 

Seat Arona po zmianach designerskich także został dostosowany do nowego języka stylistycznego hiszpańskiej marki. Crossover uzyskał bardziej agresywną, dynamiczną sylwetkę, szczególnie widoczną w wersji Xperience. Przeprojektowana została maska modelu, zamontowano nowe zderzaki, a osadzone w nim wysoko lampy przeciwmgielne mają okrągły kształt. Z tyłu samochodu m.in. zamontowano nowy spoiler oraz również wprowadzono nowy styl pisma nazwy modelu na klapie. Arona teraz dodatkowo zapewnia lepszą widoczność, co przekłada się na jeszcze większe bezpieczeństwo jazdy.

Przeczytaj: Seat Tarraco niczym kompaktowy hot-hatch! Hiszpański gigant zadebiutuje z MOCNYM silnikiem - ZDJĘCIA

Zmodernizowane wnętrze

Najwięcej zmian estetycznych i praktycznych Ibiza i Arona doczekały się w kabinie. Wnętrza zyskały między innymi nowe ambientowe podświetlenie LED oraz podświetlenie przeprojektowanych wlotów powietrza. Wyższy komfort jazdy zapewni również nowy design deski rozdzielczej w obu modelach, zapewniający bardziej intuicyjny dostęp do funkcji samochodów.

Oba modele zostały wyposażone w technologię Full Link we wszystkich wersjach wyposażenia, który umożliwia podróżnym dostęp do Android Auto i Apple CarPlay. W połączeniu z opcjonalnym bezprzewodowym ładowaniem indukcyjnym można zapomnieć o ładowarkach przewodowych w nowoczesnej kabinie. Z kolei system SEAT CONNECT zapewnia lepszą łączność z samochodem, pozwalając na zdalny dostęp do danych dotyczących stylu jazdy, pozycji zaparkowanego samochodu, czy informacji o tym, które drzwi pozostały otwarte. Użytkownicy mogą też wejść w zupełnie nowy poziom interakcji z odświeżonymi systemami multimedialnymi za pomocą ekranu o standardowej wielkości 8,25 cala lub opcjonalnemu systemowi nawigacji o przekątnej 9,2 cala. Z części usług można skorzystać głosowo, aktywując je poprzez hiszpańskie przywitanie „Hola Hola”.

W kabinie obu nowych modeli znajdziemy również dwa szybkie i nowoczesne złącza typu USB-C. Co więcej, wbudowany system e-SIM oferuje możliwość skontaktowania się z usługami marki SEAT, za pomocą przycisku „Private Call”. Pozwala to na rozmowę z asystentem marki SEAT w języku kierowcy niezależnie od miejsca podróży. SEAT CONNECT będzie oferowany bez dodatkowych opłat przez rok od zakupu modelu.

Seat Arona FR lifting 2021

i

Autor: Seat Seat Arona FR po modernizacji
Seat Ibiza FR lifting 2021

i

Autor: Seat Seat Ibiza FR po modernizacji

Wyższe bezpieczeństwo

Nowe Ibiza i Arona są oferowane z kompletem najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa, takich jak aktywny tempomat pozwalający na bezpieczną podróż na trasie w trybie półautonomicznym niezależnie od prędkości pojazdu. W wyposażeniu modelu znajdziemy również asystenta pasa ruchu Lane Assist, system monitorowania martwego pola Side Assist oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

Do listy nowoczesnych technologii modeli Ibiza i Arona został dodany również asystent świateł drogowych High Beam Assist. Kiedy zaczyna zanikać światło dzienne, system automatycznie wykrywa pojazdy przed autem, w razie potrzeby przełączając oświetlenie między światłami drogowi i mijania.

Zobacz: Duży hiszpański Volkswagen: Seat Tarraco Xcellence 2.0 TSI DSG7 4Drive - TEST, OPINIA

Jednostki napędowe

Pod maską nowej Ibizy planowane jest pięć wersji silnikowych, z kolei w modelu Arona zapewniony będzie wybór czterech jednostek benzynowych. Wszystkie silniki w Aronie zostały wyposażone w turbosprężarkę, która w połączeniu z technologią bezpośredniego wtrysku oferuje rewelacyjne osiągi.

Podstawowy silnik w Ibizie to trzycylindrowy silnik 1.0 MPI z manualną 5-biegową skrzynią o 5 przełożeniach. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi jednostka zachowuje rewelacyjną responsywność nawet przy niższych obrotach. Napęd zapewnia moc 80 KM oraz 93 Nm momentu obrotowego.

W obu odświeżonych modelach znajdziemy jednostki 1.0 TSI oraz 1.5 EcoTSI. Pierwszy wariant oferowany jest w odmianach o mocy 95 KM oraz 110 KM. Wersja 95-konna została połączona z manualną 5-biegową przekładnią, natomiast 110-konną wersję można wybrać z 6-biegową manualną przekładnią bądź z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG. Największy silnik oferowany w obu miejskich autach marki to czterocylindrowa jednostka 1.5 EcoTSI, który dzięki mocy wyjściowej 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego zapewni wysokie osiągi przy zachowaniu zrównoważonej wydajności.

Nasi Partnerzy polecają