To co najbardziej istotne w nowym Seacie Ibiza, to modyfikacje we wnętrzu. Auto otrzymało lepsze urządzenie Media System Plus z nawigacją satelitarną, system Easy Connect, ale także funkcję MirrorLink dającą duży zakres interakcji auta z użytkownikiem, za pośrednictwem smartfona. Dzięki MirrorLink każdy kierowca będzie mógł bezpiecznie i wygodnie korzystać z wielu aplikacji w telefonie podczas jazdy.
Seat w zakresie bezpieczeństwa dołożył system zapobiegający zaśnięciu za kierownicą, a także system automatycznego hamowania po kolizji. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy lub opcjonalny SEAT Drive Profile, mają wpłynąć na lepszą zwinność auta segmentu B w trakcie jazdy.
Przeczytaj: Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG - nasz TEST hot-hatcha
Dzięki poprawkom i nowym silnikom, Ibiza będzie jeszcze bardziej komfortowa i dynamiczna. Pod maską znajdą się silniki nowej generacji: trzycylindrowy wolnossący 1.0 o mocy 75 KM lub turbodoładowany TSI o mocy 95 KM lub 110 KM. Kolejna z możliwości to czterocylindrowy 1.4 TSI ACT o sile 150 KM i 250 Nm. Wśród diesli znajdzie się motor 1.4 TDI o trzech zakresach mocy: 75 KM, 90 KM i 105 KM. Zużycie paliwa pierwszego z nich spadnie do 3,4 l/100 km, a emisja CO2 do 88 g/km.
W kwestii wizualnej, auto otrzymało nowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED. Są też nowe wzory felg o rozmiarze 16 i 17 cali. Doszły także kolory nadwozia (szary Moonstone i czerwony Chilli), plus specjalne kolorystyczne pakiety indywidualizacyjne wewnątrz oraz na zewnątrz pojazdu.