Seat zafundował Ibizie nowe silniki, lepszą technologią multimediów i bardziej pociągający wygląd detali. Z zewnątrz kosmetyka poprawek objęła przednie lampy, nowe wzory obręczy ze stopów lekkich, doszły też kolejne lakiery nadwozia Moonstone Silver i Chilli Red. Ozdobnikami mogą być lusterka pomalowane w kontrastowym kolorze, wraz z detalami w kabinie utrzymanymi w tej samej barwie.
Przeczytaj też: Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG - nasz TEST hot-hatcha
Wnętrze samochodu dostało lepszy multimedialny interfejs z całkiem nowymi funkcjami. Duży panel dotykowy ułatwia korzystanie z wybranych pozycji. Jest port USB, Bluetooth, cyfrowe radio DAB, czy połączenie Mirror Link ze smartfonem. Lepszy jest system grający z sześcioma głośnikami i subwooferem. Według producenta także poprawie uległy materiały wykończeniowe. Poprawki ogarnęły wszystkie wersje nadwoziowe: 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, odmianę kombi ST oraz usportowione FR.
Modernizacja przyszła też pod maską. Najmniejsze silniki to turbodoładowane 3-cylindrowce 1.0-litra o sile 75 KM (55 kW), 95 KM (70 kW) i 110 KM (81 kW). Większy motor 1.4 TSI dostarcza 150 KM (110 kW) i 250 Nm. Jednostki z rodziny TDI generują 75 KM (55 kW), 90 KM (66 kW) i 105 KM (77 kW). Standardem staje się 6-biegowa skrzynia manualna, a w połączeniu z wybranymi mocniejszymi silnikami będzie można zamówić 6-biegowe, dwusprzęgłowe DSG.