Fani hiszpańskiego malucha przez lata dopraszali się inżynierów o stworzenie kolejnego wariantu Cupra. Niestety, wszystko wskazuje na to, że na takie ekscesy jest już za późno. Z tej też "okazji" producent chcąc częściowo zaspokoić miłośników sportowej jazdy, postanowił ponownie wprowadzić do oferty warianty z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM, jednak tym razem ze skrzynią automatyczną DSG.
To już było!
Silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM i 250 Nm był oferowany przez jakiś czas po rozpoczęciu produkcji, jednak wtedy wyłącznie z 6-biegowym manualem. Wówczas sprint od 0 do 100 km/h zajmował poniżej 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosiła 215 km/h.
Wolniej, lecz wygodniej
Teraz, kiedy silny benzyniak powrócił z cięższą, dwusprzęgłową skrzynią z 7-biegami, czas do "setki" wydłużył się do 8,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna wzrosła do 219 km/h.
Cena w Polsce
Samochód można już zamówić w polskim salonie. Ceny najmocniejszej wersji startują od 86 500 zł przy jednorazowej płatności. Auto jest również dostępne za 760 zł/msc. (brutto) przy rocznej stopie oprocentowania (RRSO) wynoszącej 8,18 proc.
Seat Ibiza 1.5 TSI - dane techniczne
Silnik | 1.5 TSI, R4 |
Moc | 150 KM & 250 Nm |
Skrzynia biegów | 7-biegowa, automatyczna |
0-100 km/h | 8,2 sekundy |
Prędkość max. | 219 km/h |