Seat Ibiza, silnik 1.2 TDI CR – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena

2011-08-12 4:30

Seat Ibiza jest popularnym od lat autem zaliczanym do segmentu B, czyli klasy aut małych. Produkcja Ibizy rozpoczęła się w 1985 roku i pierwsze Ibizy powstały we współpracy z Fiatem. Kolejne generacje Ibizy powstały już we współpracy z Volkswagenem, do którego od 1990 roku należy hiszpańska marka. W Polsce za 5-drzwiową Ibizę w wersji Reference z silnikiem diesla 1.2 TDi CR o mocy 75KM zapłacimy 55 833 zł.

Seat Ibiza jest jednym z najbardziej popularnych aut w segmencie B. Od rozpoczęcia produkcji w 1985 roku do dziś Ibizy kupiło ponad 5 mln osób. Ibiza występuje w nadwoziu hatchback. W poprzednich generacjach auto występowało także jako sedan Cordoba oraz kombi Cordoba Vario.

>>> Seat Ibiza – tapety na pulpit

Aktualnie na rynku dostępna jest V już generacja Saeta Ibizy. Wprowadzono ją do sprzedaży w 2008 roku. Auto bazuje on na prototypie Bocanegra, który zaprezentowano rok wcześniej.  Ibiza piątej generacji zbudowana jest na płycie podłogowej Volkswagena PQ24, z której korzystają także VW Polo i Audi A1.

>>> Seat Ibiza, silnik 1.2 TDI CR – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena

W salonach Seata Ibiza dostępna jest jako 5-drzwiowy hatchback, wersja trzydrzwiowa o nazwie Ibiza SportCoupe oraz kombi - Ibiza ST. Ibizę V zaprojektował Belg Luc Donckerwolke, główny stylista Seata. W porównaniu do poprzedniej Ibizy IV, nowy model urósł o ok. 10cm, przekraczając tym samym granicę długości 4 metrów, uznawaną dotychczas za granicę między segmentami B i C. Pojazd posiada długość na poziomie 4,05 metra, szerokość wynosi 1,69 metra, zaś wysokość 1,44 metra.

>>> Seat Ibiza 2008 r. – cena od 24 tys. zł

Już w podstawowej wersji Seata Ibizy znajdują się poduszki czołowe i boczne przednie. Ponadto auto wyposażone jest w system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, system rozdziału siły hamowania EBV oraz układ kontroli trakcji MSR. Jeśli chcemy mieć w aucie jeszcze system stabilizacji toru jazdy ESP, system wspomagania nagłego hamowania BAS oraz system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach oraz kurtyny powietrzne, wymaga to dodatkowej opłaty.

Nasi Partnerzy polecają