Pierwsza Ibiza opuściła fabrykę w Barcelonie 27 kwietnia 1984 roku. Nikt wtedy nie przewidywał wielkiego sukcesu, jaki odniesie ten samochód. Przez 30 lat na całym świecie sprzedano prawie 5 mln egzemplarzy. Za sprawą Ibizy SEAT zaczął rozwijać się na międzynarodowej arenie, eksportując 69 proc. produkcji do 75 krajów świata.
Obecna odmiana hiszpańskiego subkompaktu produkowana jest w zakładzie w Martorell, gdzie buduje się 700 sztuk Ibizy dziennie. Fabryka zatrudnia około 1600 pracowników i jest jednym z najbardziej nowoczesnych zakładów tego typu w Europie.
Przeczytaj też: Nowy Seat Leon Cupra: najmocniejszy seryjny Seat w historii firmy - WIDEO
Przy projektowaniu każdej z czterech generacji Ibizy, SEAT starał się celować przede wszystkim w gusty młodej, dynamicznej klienteli. Przy konstruowaniu pierwszej generacji współpracowano z takimi firmami, jak Giugiaro, Karmann, a nawet Porsche. Ibiza "numer 2" została opracowana wspólnie z Grupą Volkswagena, lecz jej projektantem pozostał Giugiaro. Za wygląd trzeciej Ibizy odpowiadał Walter de Silva. Obecna generacja jest dziełem designera Luki Donckerwolke.
Przez 30 lat swojej kariery SEAT Ibiza zyskał sympatię milionów kierowców za sprawą ciekawej stylistyki, sprawdzonej technologii i przystępnej ceny. W nabliższych latach możemy się spodziewać debiutu piątej generacji hiszpańskiego auta.