Zgodnie z zapewnieniami Hiszpanów, trzecia generacja Seata Leona nie zakończy się na 5-drzwiowym hatchbacku, który zadebiutował w 2012 roku na targach w Paryżu. W gamie pojawi się też użyteczne kombi oraz usportowiona 3-drzwiowa wersja.
Kompakt bazuje na lekkiej platformie modułowej MQB - tej samej, która posłużyła do budowy Golfa 7, czy Audi A3. Auto w porównaniu z wersją 5-drzwiową minimalnie różni się od niej rozmiarami. Nadwozie jest delikatnie krótsze, a rozstaw osi wynosi 2631 mm (zaledwie 35 mm mniej). Pojemność bagażnika pozostała taka sama i kufer wciąż pomieści 380 litrów. Klienci będą mogli wybierać między "zwykłym" Leonem SC, a Leonem SC FR.
Gama jednostek napędowych obejmie większość motorów znanych już z wersji 5-drzwiowej. Pod maską znajdą się agregaty benzynowe i wysokoprężne (wszystkie z turbodoładowaniem) o pojemnościach od 1.2 do 2.0, rozwijające moce od 105 do 180 KM. W zależności od wersji, jednostki będą spinane z manualną skrzynią biegów 5-lub 6-stopniową, a także z siedmiostopniowym automatem DSG.
WIDEO - Tak prezentuje się Seat Leon SC
/źródło: x-news/