Pierwsza generacja Seata Leona pojawiła się na rynku w 1999 roku. Auto spokrewnione było z Golfem IV generacji i w zasadzie było wersją hatchback modelu Toledo produkowanego w latach 1999-2004.
>>> Seat Leon – tapety na pulpit
Druga generacja Leona zadebiutowała w 2005 roku, jako niezależny model. Zaprojektował go Walter de Silva, znany wcześniej z projektów modeli Alfa Romeo. Leon jest autem o typowo sportowym charakterze, co zdradza stylistyka auta i jednocześnie najbardziej sportowym autem w gamie modeli marki. Leon II generacji odniósł sukces handlowy i jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli Seata.
>>> Seat Leon, silnik 1.6 TDI, DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena
Leon II od 2009 roku dostępny jest w wersji po faceliftingu. Auto zbudowane zostało na wspólnej płycie podłogowej grupy Volkswagena PQ35, z której korzystają: VW Golf V, Audi A3 Mk2, Skoda Octavia Mk2 oraz Skoda Yeti. Leon zasłynął dzięki specjalnym, sportowym wersjom FR oraz Cupra.
>>> Seat Leon 2005 r. – cena od 25 tys. zł
Standardowe wyposażenie Leona, to: 6 sześć poduszek powietrznych: poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie i kurtyny powietrzne. Ponadto w aucie są: system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, układ rozdziału siły hamowania na koła EBD oraz system kontroli trakcji TCS. System wspomagania nagłego hamowania EBA oraz system stabilizacji toru jazdy ESP dostępne są za dopłatą.
Seat Leon, silnik 1.6 TDI - DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena
2011-07-06
4:30
Seat Leon to kompaktowe auto o sportowym charakterze, zaliczane do segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Na rynku zadebiutował w 1999 roku, jako wersja hatchback ówczesnego modelu Toledo. Aktualnie w sprzedaży znajduje się II generacja Leona, którą zaprezentowano w 2005 roku. W Polsce Seat Leon w wersji wyposażenia Reference z silnikiem diesla 1.6 TDI 105KM kosztuje 64 831 zł.