Hiszpańska marka ma spore ambicje, dlatego zamierza swoim nowym produktem, jakim jest Seat Leon Sport Tourer, zawalczyć w segmencie kompaktowych aut typu kombi. Wóz stanie do walki m.in. z: koreańskimi propozycjami (Hyundai i30 Wagon, Kia cee'd SW), japońską Toyotą Auris Touring Sports, niemieckim Oplem Astrą Sports Tourer, czy francuskim Renault Megane Grandtour. Co ciekawe w ofercie nie pominięto także bardziej zadziornej odmiany FR, cechującej się większymi ambicjami na drodze i sportowymi akcentami stylistycznymi.
>>> Seat Leon Sport Coupe - sportowa hiszpańska nowość - WIDEO <<<
Według danych fabrycznych Leon ST ma dłuższe nadwozie od tradycyjnego 5-drzwiowego hatchbacka, o równe 270 mm. To sprawiło, że przestrzeń bagażowa wzrosła do pojemności 587 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy kufer rośnie maksymalnie do 1470 litrów. Masa własna 1233 kg sprawia, że odmiana ST przytyła 45 kg w stosunku do tradycyjnego Leona.
Paleta jednostek napędowych będzie bardzo szeroka, bowiem do dyspozycji klientów oddane zostaną motory benzynowe i wysokoprężne. Benzyniaki TSI wystąpią w odmianach: 1.2 (86 KM), 1.2 (105 KM), 1.4 (122 KM), 1.4 (140 KM), 1.8 (180 KM). Natomiast gama diesli TDI CR obejmie: 1.6 (90 KM), 1.6 (105 KM), 2.0 (150 KM), 2.0 (184 KM). W zależności od silnika zespół napędowy będzie zespolony z 5- lub 6-biegową skrzynią manualną albo z jedną z dwóch przekładni automatycznych DSG o sześciu lub siedmiu przełożeniach.
Na rynku polskim Seat Leon ST ma zadebiutować na początku 2014 roku.