Światowa premiera nowego Seata Leona odbędzie się na wrześniowym Salonie Samochodowym w Paryżu. Trzeci Leon powstał na modułowej płycie podłogowej MQB, na której będą bazować także inne nowe samochody grupy VAG. Samochód to 5 cm krótsze nadwozie w stosunku od poprzednika, co jednak nie oznacza mniej miejsca w środku. Leon III posiada większy rozstaw osi w zestawieniu z II generacją - z wynikiem 262 cm jest większy o blisko 6 cm. Także bagażnik urósł do pojemności 380 litrów, co daje o 40 l więcej w kufrze.
Stylistyka samochodu bardzo przypomina odświeżoną Ibizę. Linie nadwozia oraz detali są ostre i dynamicznie. Wraz z Leonem III zadebiutuje odmienione logo marki. Wnętrze pojazdu plasującego się w segmencie C otrzyma bardziej elegancki wygląd i szlachetniejsze wykończenie. Nie zabraknie sportowych wersji i akcentów będących ukłonem w stronę sportu. Przykładowo hiszpan będzie oferowany z dwoma rodzajami tylnego zawieszenia. W słabszych wersjach znajdzie się belka skrętna, a odmiany o mocy powyżej 150 KM otrzymają wielowahacz.
>>> Nowy Seat Toledo 2013. Powrót do klasycznej linii sedana - ZDJĘCIA
Gama jednostek napędowych będzie bardzo bogata. Pod maską znajdą się motory o pojemności od 1.2 do 2-litrów (wszystkie z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem). Dla zwolenników silników wysokoprężnych przygotowano jednostki 1.6 i 2.0 TDI o mocy odpowiednio: 105 i 150 KM. Na początku 2013 roku do oferty dołączą: benzynowy motor 1.2 TSI w dwóch wariantach mocy 86 i 105 KM, a także silniki 1.4 TSI 122 KM oraz 1.8 TSI 180 KM. Wprowadzone zostaną także kolejne wersje turbodiesli: 1.6 90 KM i 2.0 184 KM. W zależności od wersji, jednostki będą spinane z manualną skrzynią biegów pięcio-lub sześciostopniową, a także z siedmiostopniowym automatem DSG.