Początek roku okazał się dla SEAT-a rekordowy. Hiszpańska marka po raz pierwszy od 2007 roku dostarczyła w I kwartale więcej niż 100 tys. samochodów swoim klientom oraz poprawiła swoją kwartalną sprzedaż o 10% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Sukces sprzedażowy SEAT-a ożywił wiele rynków. Marka urosła w siłę m.in. w Niemczech, rodzinnej Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Europie Środkowej. Motorem napędzającym sprzedaż jest Seat Leon - jego kwartalna sprzedaż wyniosła na świecie dokładnie 39 700 sztuk, a przez cały 2014 rok na Leona zdecydowało się aż 154 tys. Tylko na odmianę kombi Leon ST zdecydowało się niemal 50 tys. odbiorców.
Przeczytaj: TEST Seat Leon FR 2.0 TDI DSG: oszczędny sportowiec
W Europie Zachodniej SEAT dostarczył w I kwartale o 10,4% więcej samochodów niż rok wcześniej (łącznie 81 000 szt.). Dzięki temu okazał się najszybciej rozwijającą marką motoryzacyjną w Unii Europejskiej. W Europie Środkowej wzrost ten był jeszcze większy – ponad 22% (7 000 szt.).
Także w Polsce SEAT przyciąga coraz więcej kierowców. Pierwsze 3 miesiące 2015 roku marka zamknęła w naszym kraju wzrostem o ponad 60% (2 400 szt.). W całym 2014 roku SEAT zarejestrował ponad 5 500 nowych samochodów, a to daje wzrost aż o 143% w stosunku do roku poprzedniego.