Nowy Seat Tarraco e-HYBRID już niebawem wyjedzie na drogi. Pierwszy niskoemisyjny SUV hiszpańskiej marki dysponuje łączną mocą systemową na poziomie 245 KM i 400 Nm, co w połączeniu z 6-biegową skrzynią DSG pozwala na przyśpieszenie do pierwszej "setki" w 7,4 sekundy. Prędkość maksymalna, jaką będzie osiągać zelektryfikowany wariant wyniesie 205 km/h.
Sprawdź: Seat Tarraco FR w sprzedaży. Czym się wyróżnia? Pełny polski CENNIK 2020
W grupie siła
Jednostkę benzynową 1.4 TSI o mocy 150 KM (110 kW) wspiera silnik elektryczny, który generuje 115 KM (85 kW). Jazdę na samym prądzie umożliwiają akumulatory o pojemności 13 kWh, które na jednym ładowaniu mają pozwolić na pokonanie w trybie elektrycznym do nawet 49 kilometrów (WLTP).
Produkcja trzeciego zelektryfikowanego modelu to kontynuacja elektrycznej ofensywy SEAT-a. Poprzez wprowadzenie wersji hybrydowej do segmentu dużych SUV-ów chcemy zbliżyć się do naszego celu, czyli uczynienia tej technologii jeszcze bardziej dostępną dla wszystkich.
– stwierdza Wayne Griffiths, CEO SEAT-a.
Wymaga cierpliwości
Zgodnie z wynikami testów WLTP w trybie mieszanym emisja CO2 Tarraco e-Hybrid wynosi zaledwie 37-46.4 g/km, a średnie spalanie waha się od 1.6 do 2 litrów na 100 km. Dzięki urządzeniu typu Wallbox (o mocy 3.6 kW) akumulatory mogą zostać w pełni naładowane już w 3 godziny. Samochód można również podłączyć do ładowarki o mocy 2.3 kW, jednak wówczas czas ładowania wzrośnie do niecałych 5 godzin.
Jak działa napęd elektryczny?
Samochód domyślnie uruchamia się w trybie elektrycznym, o ile stopień naładowania akumulatorów na to pozwala. Tarraco przełączy się na tryb hybrydowy, gdy naładowanie akumulatorów spadnie poniżej określonego poziomu lub gdy prędkość pojazdu przekroczy 140 km/h. Podczas równoczesnego działania napędu elektrycznego i spalinowego możliwe jest doładowywanie akumulatorów.
Jest w czym wybierać
Tarraco e-HYBRID z poziomu systemu multimedialnego zapewnia dostęp do trzech trybów jazdy hybrydowej (e-Mode, Automatic Hybrid oraz Manual Hybrid). Z kolei przy nowo zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów znajdują się dwa przyciski pozwalające momentalnie włączyć tryb e-Mode – stworzony do bezemisyjnej jazdy miejskiej – albo s-Boost – zapewniający bardziej sportową dynamikę jazdy.
Premiera lada dzień
Tarraco e-HYBRID zostało zaprojektowane w zakładach SEAT-a w Martorell, produkcją zaś zajmują się zakłady w Wolfsburgu. Dostawa pierwszych egzemplarzy planowana jest na pierwszy kwartał 2021 roku.
Seat Tarraco e-HYBRID - dane techniczne
Silnik | 1.4 TSI (+ silnik elektryczny) |
Moc | 150 KM (+ 115 KM) |
Moc maksymalna | 245 KM & 400 Nm |
Poj. akumulatorów | 13 kWh |
Prędkość maks. | 205 km/h |
Śr. spalanie | 1.6-2.0 l/100 km |
emisja CO2 | 37-46.4 g/km |
Zasięg | 44-49 km (WLTP) |