Tesla znana już z produkcji elektrycznego roadstera z modelem S wiąże znacznie większe nadzieje. Auto ma nadwozie typu liftback. Jest trochę dłuższe od "piątki" BMW, ale krótsze od "siódemki". Na jego pokładzie może podróżować pięć dorosłych osób i dwoje dzieci na dodatkowo montowanych fotelach w tylnej części pojazdu.
Według producenta ważący 1730 kg model S od zera do 96 km/h rozpędza się w czasie 5,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 192 km/h.
Auto będzie mogło być wyposażone w jeden z trzech zestawów baterii. Na podstawowym zasięg wynosi ok. 260 kilometrów. Średni pakiet wystarczy na przejechanie 380 km, a maksymalny - na prawie 500 km. Montowane w podłodze pojazdu akumulatory mogą być częściowo naładowane już po upływie 45 minut.
Cena wyjściowa podstawowej wersji modelu S ma wynosić 57 400 dolarów (ok. 195 000 zł), ale po zastosowaniu federalnej ulgi podatkowej spadnie poniżej 50 000 zielonych (ok. 170 000 zł). Początkowo model S był szykowany na koniec 2010 roku, ale kryzys finansowy opóźni start produkcji. Tesla spodziewa się rozpocząć ją na jesieni 2011 roku, a do pierwszych klientów auto trafi rok później.