Obecnie T6 to oznaczenie najmocniejszej odmiany silników z rodziny Drive-E, czyli jednostek 4-cylindrowych o pojemności 2.0 litra. Konstrukcja posiada kompresor i turbosprężarkę. Powstała przy współpracy firmy Polestar, która od lat przygotowuje najbardziej usportowione odmiany Volvo. Silnik T6 w samochodach serii 60 był dotąd dostępny wyłącznie wersji przednionapędowej. Teraz można go zamówić także w wersji AWD.
T6 Drive-E AWD w modelach S60 i V60
Do tej pory najmocniejsza odmiana modelu S60 była napędzana benzynowym silnikiem 3.0 litra. Nowa jednostka różni się od poprzedniej pod wieloma względami. Ma mniejszą pojemność, mniej cylindrów, jest lżejsza i bardziej oszczędna. Wyposażono ją także w system start/stop. S60 T6 AWD (moc 306 KM i 400 Nm) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Nieco cięższe V60 T6 AWD potrzebuję do "setki" równo 6 sekund. Prędkość maksymalna S60 T6 AWD i V60 T6 AWD wynosi 250 km/h. Wersje AWD są szybsze niż wersje przednionapędowe, które mają elektroniczne ograniczenie prędkości do 230 km/h. Obiecywane średnie spalanie to około 7 l/100 km.
XC60 T6 AWD
Silnik T6 montowany w XC60, który do tej pory miał 6 cylindrów, teraz również i w SUV-ie zostaje wymieniony na 4-cylindrowy z serii Drive-E. Przyspieszenie w tym modelu od 0 do 100 km/h wynosi 6,9 s, a spalanie średnie jest obiecywane na poziomie 7,7 l/100 km. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 210 km/h. Wersja T6 AWD jest dostępna wyłącznie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.