Volkswagen Passat B7 Limousine

i

Autor: Rafał Mądry

Silniki EA 189 to jednostki napędowe 2.0 TDI. W jakich modelach były montowane?

2015-09-23 15:36

Międzynarodowy skandal dotyczący Grupy Volkswagena, związany z oprogramowaniem fałszującym pomiary zawartości szkodliwych substancji w spalinach, może dotyczyć nawet 11 mln aut. Chodzi o samochody wyposażone w silniki oznaczane kodem EA 189. Co to za jednostki? W jakich modelach były montowane?

Volkswagen AG potwierdził problem fałszowanych danych o emisji szkodliwych substancji, występujący w pojazdach koncernu. Sprawa dotyczy konkretnej rodziny silników, w których emisja tlenków azotu potrafi przekraczać podczas badań dawkę od 8 do nawet 40 razy większą, niż przewiduje norma.

Sprawdź też: Nawet 11 mln aut Grupy Volkswagena z problemem!

Takie motory zawierające oszukańcze oprogramowanie, niespełniające ekologicznych wymagań, pracują w około 11 mln aut na całym świecie. Chodzi o jednostki o kodzie EA 189 wyprodukowane w latach 2009-2014. Są to wysokoprężne motory czterocylindrowe z rodziny 2.0 TDI, z turbodoładowaniem i technologią Common Rail wtrysku bezpośredniego, spełniające normę EURO 5.

.
W jakich autach można znaleźć silniki EA 189

Grupa Volkswagena montowała silniki EA 189 w autach różnych marek. Można znaleźć je przeykładowo w takich modelach jak:

- Audi: A1, A3, A4, A5, A6, Q3, Q5, TT

- Volkswagen: Golf, Scirocco, Jetta, Beetle, Passat, Tiguan, T5

- Skoda: Octavia, Superb, Yeti

- Seat: Leon, Altea, Exeo

.
Nowe silniki EA 288

Na początku 2015 roku silniki 2.0 TDI o kodzie EA 189, zostały zastąpione jednostkami EA 288. Według zapewnień Volkswagena, te wysokoprężne jednostki spełniające normę emisji spalin Euro 6, nie są dotknięte problemem i są zgodne z wszystkimi przepisami prawa i normami ochrony środowiska.

Volkswagen AG przeprosił klientów i zobowiązał się podjąć prób odbudowy zaufania. Koncern zapewnia, że dokona wszelkich możliwych starań i prac nad wyeliminowaniem odchyleń w sprzedanych i jeżdżących po całym świecie autach, przy pomocy środków technicznych. Na niezbędne czynności serwisowe przeznaczone zostanie około 6,5 mld euro.

Wypowiedź Martina Winterkorna, prezesa Volkswagen AG

/źródło wideo: x-news/