Skoda 935 to doskonały przykład nacisku, jaki był kładziony na optymalizację aerodynamiki już w latach 30. XX wieku. Model ten to jedyny zachowany do dzisiejszych czasów prototyp. Pierwszy raz pokazano auto w 1935 r. podczas paryskiej wystawy samochodowej. Skoda 935 już wtedy wzbudziła wielkie poruszenie swoim opływowym kształtem i niewielką masą (dzięki zastosowaniu aluminium waga wynosiła 1170 kg).
Zobacz: Światowy Zlot Miłośników Citroena 2CV w Toruniu
Do napędu prototypowej 935-tki służyła 4-cylindrowa jednostka typu boxer, z dwoma gaźnikami Zenith. Jak na tamte czasy była to nowoczesna konstrukcja, ponieważ wyposażono ją w chłodzenie cieczą. Moc jednostki Skody 935 to 54 KM, a prędkość maksymalna wynosiła około 140 km/h. Projektanci umieścili silnik przed tylną osią, aby zoptymalizować trakcję i zmniejszyć wibracje.
Moc z 4-cylindrowego silnika trafiała na tylne koła poprzez półautomatyczną skrzynię Cotal o czterech przełożeniach. W początkowej fazie projektu, nietypowo umieszczono zbiornik paliwa. Jego miejsce było wewnątrz rury centralnej – podstawowego elementu nośnego konstrukcji auta. Później przeniesiono go tuż za chłodnicę dla lepszego rozkładu mas pomiędzy osiami.
Obecnie klasyczną Skodę 935 można oglądać w muzeum Skody w Mladej Boleslav.