Pierwotnie Skoda Rapid była dwudrzwiowym coupe, który powstał na bazie modelu 130. Auto było napędzane silnikiem 1.3 i mogło być wyposażone w pięciobiegową skrzynię. Współcześnie produkowany Rapid, oprócz nazwy, nie ma ze swoim poprzednikiem nic wspólnego, natomiast Studenci ze Skoda Akademie postanowili przerobić fabrycznie nowego Rapida na nieco bardziej charakterne auto.
W grupie 26 studentów, którzy pracowali przy tym projekcie były 4 kobiety i 22 mężczyzn. Na wszelkie prace związane z modelem Atero poświęcili w sumie 1700 godzin pracy. Wcześniej światło dzienne ujrzały już dwa samochody zbudowane przez studentów, czyi Skoda Fabia FUNstar i Skoda CitiJet.
Zobacz też: Prezydent Czech jeździ wypasioną Skodą Superb
Skoda Atero ma długość 3,4 metra. Nawiązuje do dawniej produkowanego Rapida boczną linią karoserii, a także podobnie jak pierwowzór ma tylko dwoje drzwi. Aby nadać Atero charakteru, nadwozie auta przyprawiono czerwonymi akcentami. W otworach maski i na podwoziu zamontowano czerwone oświetlenie, a końcówka układu wydechowego pochodzi z Octavii RS. Koła również pożyczono od usportowionej odmiany Octavii.
Pod maską Atero pracuje silnik 1.4 TSI o mocy 125 KM. Napęd na przednie koła trafia za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni dwusprzęgłowej DSG. Zdjęcia wnętrza auta nie zostały jeszcze ujawnione.