Skoda Fabia jest obok większej Octavii, najlepiej sprzedającym się modelem czeskiego producenta. Od 1999 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała I generacja, sprzedało się ponad 3,5 mln egzemplarzy. Teraz podczas październikowego Salonu Samochodowego w Paryżu, odbędzie się światowa premiera nowej Skody Fabii.
Nowa Fabia czerpie wiele inspiracji z modelu koncepcyjnego VisionC. Ostre linie nadają autu nowoczesnego i charakternego wyglądu. W porównaniu do poprzedniczki Fabia, w wersji hatchback i kombii, urosła o 90 mm szerokości. Jest za to niższa o 31 mm. Bagażnik ma pozostać niezmieniony – 505 l pojemności.
Czytaj też: Nowa Skoda Fabia na start - produkcja trzeciej generacji auta ruszyła pełną parą
Skoda Fabia jest pierwszym autem w którym debiutuje nowy system MirrorLink i funkcja SmartGate, która pozwala na szybkie połączenie między samochodem a smartfonem. Dodatkowo auto będzie potrafiło zmierzyć poziom zmęczenia kierowcy, nie stoczyć się ze wzniesienia dzięki systemowi Hill-Hold Control i sprawdzić ciśnienie w oponach.
Nowa Skoda Fabia w porównaniu do II generacji jest lżejsza i waży teraz 980 kg. Do napędu może służyć jeden z siedmiu silników (cztery benzynowe i trzy diesle). Podstawową jednostką będzie 1.0 MPI o mocy 60 KM, a komu mało mocy może zdecydować się na 1.2 TSI w trzech konfiguracjach – najmocniejszy generuje 110 KM. Fanom diesli pozostaje jeden z trzech wariantów 3-cylindrowego motoru 1.4 TDI w mocach od 75 do 110 KM.
Więcej informacji poznamy na początku października.