Skoda Fabia II 1,2 HTP Junior hatchback, model 2011 - dane techniczne, spalanie, cena

2011-05-12 4:30

Fabia jest bardzo popularnym modelem Skody, należącym do segmentu B. Pierwsza Fabia weszła na rynek w 1999 roku jako następczyni modelu Felicia. Mimo krytyki za niezbyt wyszukaną stylistykę i słabe wykończenie, auto okazało się na wielu rynkach w tym w Polsce, prawdziwym bestsellerem. Aktualnie w sprzedaży dostępny jest model Fabia II, który zadebiutował na rynku w 2007 roku. Ceny Fabii II w Polsce zaczynają się od 31 490 zł.

Skody Fabie kupiło na świecie ok. 2 mln klientów, z czego ok. 200 tys. w Polsce. Aktualnie w sprzedaży dostępny jest model Fabia II, który zadebiutował na rynku w 2007 roku. Druga generacja Fabii została zbudowana na tej samej płycie, co pierwsza wersja. Z tej samej płyty korzystają także Volkswagen Polo i Seat Ibiza.  Ceny Fabii II w Polsce zaczynają się od 31 490 zł.

>>> Skoda Fabia II - tapety na pulpit

Za 31 490 zł otrzymamy Skodę Fabię w wersji Junior z trzycylindrowym silnikiem HTP o pojemności 1,2 litra i mocy 60KM. Silnik taki wystarcza do jazdy w mieście. Jeżeli jednak poszukujemy silnika o nieco większej mocy, lepszym wyborem będzie auto z benzynową jednostką napędową 1,4 o mocy 85KM. Jeżeli zaś chcemy mieć Fabię z silnikiem o dobrych osiągach i jednocześnie oszczędnym, warto zastanowić się nad wersją z turbodoładowanym silnikiem diesla. Takie auta kosztują już jednak dużo więcej – ich ceny zaczynają się od 46 490 zł.

>>> Skoda Fabia II 1,2 HTP Junior hatchback, model 2011 - dane techniczne, spalanie, cena

Standardowym wyposażeniem w podstawowej wersji Junior są poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera, system regulacji momentu obrotowego silnika na śliskiej nawierzchni MSR oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD.

>>> Skoda Fabia II rok produkcji 2007 - cena od 24 tys. zł

Każda Fabia II wyposażona jest także w system wspomagający gwałtowne hamowanie Dual Rate. ESP, czyli system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy, boczne kurtyny powietrzne oraz system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR – dostępne są za dopłatą. W testach zderzeniowych EuroNCAP Skoda Fabia dostała aż 4 na 5 możliwych gwiazdek.

Nasi Partnerzy polecają