Skoda Fabia odgrywa kluczową rolę w portfolio marki. Od 1999 roku na całym świecie sprzedano ponad cztery miliony egzemplarzy tego modelu, w tym ponad pół miliona trzeciej generacji auta. Model ten w minionym roku był najczęściej wybieranym nowym samochodem na polskim rynku w ujęciu ogólnym (klienci indywidualni oraz flotowi), nieznacznie wyprzedzając w rankingach sprzedaży inny bestseller czeskiej marki - Skodę Octavię.
Co nowego otrzymała Fabia wraz z liftingiem? Przednie i tylne światła po raz pierwszy w historii modelu oferowane będą w technologii LED. Poszerzone zostanie portfolio dostępnych dla modelu obręczy kół ze stopów metali lekkich, przy czym największe w ofercie będą mierzyć aż 18 cali.
Przeczytaj: TEST Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Zmiany dotyczą także wnętrza. Przeprojektowano deskę rozdzielczą oraz zastosowano dwukolorowe wykończenia tapicerki, co ma wpłynąć na przyjemniejszą estetykę kabiny. Wyświetlacz urządzenia infotainment SWING, wpasowany w panel centralny został powiększony do 6,5 cala. Ważna modernizacja dotyczy wprowadzenia nieobecnych wcześniej systemów bezpieczeństwa. Skoda przenosi do segmentu swoich miejskich aut rozwiązania znane z samochodów klasy wyższej. Na liście dostępnych opcji znaleźć będzie można m.in. Blind Spot Detection (funkcję monitorowania martwego pola w lusterkach) i Rear Traffic Alest (funkcję wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego).
Oferta silnikowa odświeżonej Fabii zawierać będzie cztery trzycylindrowe jednostki o pojemności 1.0 litra. Wolnossące silniki MPI z wtryskiem pośrednim oferowane będą w dwóch wariantach mocy: 44 kW (60 KM) i 55 kW (75 KM). Jednostki TSI, wyposażone w turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa, charakteryzować się będą odpowiednio mocą 70 kW (95 KM) i 81 kW (110 KM). Najmocniejsza z wymienionych jednostek będzie dostępna z siedmiostopniową przekładnią automatyczną DSG.