Najnowsza rajdowa konstrukcja z Mladej Boleslav rywalizuje z innymi samochodami w klasie WRC2. Takie auta różnią się minimalnie od najszybszych wozów klasy WRC, ale ich możliwości nie są dużo mniejsze. Na 72. Rajd Polski przewidziano start dwóch załóg, których kierowcami będą Fin Esapekka Lappi i Szwed Pontus Tidemand.
Nie przegap: Rajd Polski 2015: TRASY, ODCINKI SPECJALNE, MAPKI
Nowa Skoda Fabia R5 wyposażona została w turbodoładowany silnik o pojemności 1.6 litra i mocy około 265 KM. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła przez 5-biegową przekładnię wyczynową. Gotowe do rajdów auto waży 1230 kg. Sam bodykit opatrzono wieloma urozmaiceniami aerodynamicznymi.
Sprawdź: Rajd Polski 2015: jakie ceny biletów, gdzie PARKINGI
Rajd Polski jest obok Rajdu Monte Carlo, najstarszym rajdem na świecie. Tegoroczna edycja posiada mocno zmienioną trasę w porównaniu do zeszłorocznej eliminacji. W 2015 roku podzielono na 19 odcinków specjalnych, których łączna długość przekracza 300 km. Wielu kierowców uważa, że Rajd Polski przypomina Rajd Finlandii, który charakteryzuje się bardzo szybkimi fragmentami, które nie pozostawiają miejsca na najdrobniejszy błąd.