Umowa zawarta pomiędzy Skodą i Volkswagenem weszła w życie w dniu 16 kwietnia 1991 r. W ciągu ćwierćwiecza dzięki szeroko zakrojonej współpracy, czeski producent nieprawdopodobnie szybko rozwinął swoje możliwości produktowe i projektowe, stając się jednym z ważniejszych producentów samochodów w Europie. Skoda inwestuje w badania i rozwój, jak również w rozbudowę mocy produkcyjnych. Dział rozwoju, który w 1991 roku składał się z 600 pracowników, dziś zatrudnia 2000 wysoko wykwalifikowanych specjalistów zatrudnionych w centrum rozwoju technologii i projektów w Mlada Boleslav.
Przeczytaj też: Skoda 1000 MBX: to już pięćdziesiąt lat
Włączenie Skody do Grupy Volkswagena jest przykładem udanej prywatyzacji czechosłowackich przedsiębiorstw państwowych. Wielkość produkcji w 1990 roku wynosiła około 200 tysięcy samochodów rocznie, a gama modelowa składała się tylko z dwóch modeli aut. Dziś Skoda ma szeroki zakres oferty, począwszy od małych aut miejskich, na limuzynach kończąc, przy ponad 40 różnych dostępnych wariantach modelowych. Czeska marka produkuje ponad milion pojazdów rocznie i jest obecna na ponad 100 rynkach na całym świecie. Samochody produkowane są w 14 różnych miejscach, na dwóch kontynentach.
Obecnie Skoda stanowi jeden z podstawowych filarów czeskiej gospodarki. W 2014 roku, producent wygenerował 4,5 procent produktu krajowego brutto Czech, będąc odpowiedzialnym za około 8 procent całego czeskiego eksportu. Wiele firm i poddostawców współpracujących ze Skodą, zapewnia kilka tysięcy miejsc pracy. Tylko sama Skoda zatrudnia dziś 28.500 pracowników i regularnie osiąga najwyższe pozycje w rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Republice Czeskiej.