Skoda Kamiq reprezentuje zapoczątkowany przez większe modele język stylistyczny, a kompaktowe wymiary kryją pojemne wnętrze. Charakterystyczny grill z podwójnymi, pionowymi żebrami sprawia, że nowy model jest od razu rozpoznawany jako Skoda. Linie grilla płynnie przechodzą w obrys krystalicznych przednich świateł. Głęboko wcięta linia boczna wraz z pięcioramiennymi 17-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich, buduje dynamiczny charakter całego boku. Tylne światła wysunięto ku narożnikom, przez co tył samochodu sprawia wrażenie masywniejszego i szerszego. Nadwozie mierzy 4390 mm długości, 1781 mm szerokości oraz 1593 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2610 mm.
Przeczytaj: TEST Skoda Karoq 1.5 TSI 150 KM Style
Skoda Kamiq zwraca także uwagę ciekawymi rozwiązaniami stylistycznymi wewnątrz samochodu. Dzięki podniesionej pozycji ekranu systemu Infotainment, kierowca może sterować wszystkimi funkcjami auta w łatwy i wygodny sposób. Wszystkie elementy deski rozdzielczej są połączone przez chromowaną listwę. W kabinie pojawiają się oryginalne innowacje, uatrakcyjniające jej wygląd m.in. zamontowane pod kątem głośniki oraz ergonomiczne fotele, które gwarantują doskonały komfort.
Do napędu zastosowano zupełnie nowy silniki benzynowy o pojemności 1.5 litra i mocy 110 KM. Moc jest przekazywana na koła przez skrzynię automatyczną. Poza tym w debiutującym aucie postawiono na nowe, inteligentne rozwiązania z zakresu Connectivity. Szczególną funkcją jest sterowanie głosowe przygotowane przez iFLYTEK, jednego z wiodących dostawców systemów rozpoznawania mowy w Azji. Bazujące na sztucznej inteligencji programowanie rozumie regionalne dialekty chińskie, a nawet samo uczy się mowy charakterystycznej dla poszczególnych regionów czy konkretnych osób. Menu smartfonów może zostać przeniesione na 8-calowy ekran centralny o rozdzielczości 1280 x 720 pikseli dzięki aplikacjom: Apple CarPlay, Baidu Carlife oraz MirrorLink™.
Auto stworzono z myślą o Chinach. Na temat sprzedaży tego auta w Europie nie ma żadnych informacji.