Zbudowana na pozwalającej się skalować platformie MQB Skoda Kamiq, została zaprezentowana podczas Poznań Motor Show, gdzie można zobaczyć masę polskich premier (NASZA DUŻA GALERIA - KLIKNIJ). Pojazd ten jest pozycjonowany pośród wyżej postawionych nad ziemią crossoverów i wpisuje się w obecnie najbardziej dynamicznie rozwijający się segment motoryzacyjny. Auto jest wzbogacone o elementy, jakich w Skodach do tej pory nie było. Pojawiają się m.in. pierwsze w historii designu czeskiej marki dzielone przednie reflektory ze światłami do jazdy dziennej w ich górnej części. Soczewki reflektorów z krystalicznymi efektami i diodami LED zwiększą atrakcyjność, tak jak dynamiczne kierunkowskazy z przodu i z tyłu.
Kokpit Kamiqa robi wszystko, by nadążyć za dzisiejszą modą na wyeksponowany, duży ekran na środku deski rozdzielczej - jego przekątna wynosi ponad 10 cali, a jego obsługa jest ułatwiona dzięki „półeczce”, na której można oprzeć rękę podczas dotykowej obsługi. Ekran nie wygląda karykaturalnie mimo wyniesienia ponad deskę rozdzielczą. Wygląda to bardzo podobnie do zaprezentowanej niedawno Skody Scala - ZOBACZ.
Oprócz dość zgrabnych linii, nie zabraknie opcjonalnego wyposażenia, które w segmencie miejskich SUV-ów brzmi co najmniej zachęcająco. Znajdziemy tu podgrzewaną kierownicę i tylną kanapę, nastrojowe podświetlenie i ziarnistą powierzchnię dekorów na desce rozdzielczej. Auto jest całkiem przestronne zarówno z przodu, jak i z tyłu. Pojemność bagażnika ma wynosić od 400 do 1395 litrów. Dzięki innowacyjnym systemom wspomagania kierowcy, model ten zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa.
ZOBACZ: Seksowna galeria - hostessy Poznań Motor Show 2019
Podwyższona Skoda napędzana jest wyłącznie na przód. Gamę otwiera 1.0 TSI 95 KM. Dla tego silnika producent przewidział manualną, 5-biegową skrzynię. Kolejny benzyniak w ofercie to 1.0 TSI 115 KM, tym razem z manualną "szóstką" lub 7-stopniowym DSG. Na szczycie gamy i cennika - 1.5 TSI 150 KM z ACT (systemem odłączania cylindrów). Skrzynie biegów - te same co dla 1.0 TSI 115 KM. Silnik wysokoprężny będzie jeden - 1.6 TDI 115 KM. Pomoże w tym 6-biegowa skrzynia manualna, lub 7-biegowe DSG. Pojawi się również wariant 1.0 G-TEC. To 90-konna jednostka zasilana gazem CNG. W porównaniu z hatchbackiem Skodą Scalą, prześwit jest większy o 37 mm. Opcjonalnie pojawi się system Sport Chassis Control, który obniża zawieszenie Kamiqa o 10 mm oraz tryby jazdy do wyboru - Normal, Sport, Eco i Individual.
WIDEO - Skoda Kamiq na Poznań Motor Show 2019