To już oficjalne - Skoda uśmierca nazwę modelową Yeti. Teraz kompaktowy SUV będzie miał przytwierdzony do tylnej klapy napis Karoq. Auto jest mniejsze od 7-osobowego Kodiaqa, ale jego linia stylistyczna odnosi się do charakterystycznej formy większego brata. Skoda podzieliła się już informacjami na temat wymiarów - długość mierzy 4382 mm, szerokość wynosi 1841 mm, a wysokość 1605 mm. Rozstaw osi to dokładnie 2638 mm. Te wszystkie liczby oznaczają, że konstrukcja oparta o modularną platformę MQB jest bliźniacza z podstawą jaką wykorzystuje Seat Ateca.
Sprawdź: Skoda sprzedaje najwięcej w całej swojej historii
Twórcy pojazdu obiecują, że projekt auta został tak przemyślany, aby podróżujący mogli cieszyć się maksymalną przestronnością wnętrza i dużym bagażnikiem. Kufer zmieści od 521 do 1630 litrów. Po całkowitym demontażu siedzeń drugiego przedziału pojemność przewozowa wzrośnie do 1810 l. W wyposażeniu nie zabraknie w pełni LED-owych reflektorów, najnowszych systemów wpływających na bezpieczeństwo czynne i bierne oraz wmontowanego w deskę rozdzielczą, w pełni cyfrowego panela obsługi przyrządów.
Do napędu Skoda użyje różnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Pojemności to 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 litra, a przedział rozwijanej przez jednostki mocy wyniesie od 85 kW (115 KM) do 140 kW (190 KM). Wszystkie są turbodoładowane i posiadają wtrysk bezpośredni, wyposażone są także w technologie start-stop i odzyskiwania energii z hamowania. Motor 1.5 TSI wyposażono w system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG.
Skoda Karoq zostanie oficjalnie przedstawiona w dniu 18 maja w Sztokholmie.