Skoda Kodiaq po ulepszeniu będzie dostępna w salonach sprzedaży od lipca 2021 roku. Pojawi się w wariantach wykończenia: Active, Ambition, Style, Laurin & Klement, Sportline oraz RS. W wyglądzie zewnętrznym został zmodernizowany cały pas przedni. Standardowo montowane będą reflektory LED, a w opcji reflektory LED Matrix. Tył także wygląda nieco inaczej za sprawą poprawionego rysunku lamp oraz zderzaka. Inne są ozdobne detale oraz aluminiowe obręcze kół.
Testowaliśmy: Naładujesz w domu za złotówkę i dojedziesz nad morze. Skoda Enyaq iV 80 - TEST, OPINIA
Największe zmiany wizualne widać w topowym Kodiaqu RS, gdzie mocno przerysowane zostały zderzaki. Zdecydowano także zmienić charakter pojazdu poprzez wymianę silnika. Mocnego diesla biturbo 2.0 TDI zastąpiła jednostka benzynowa 2.0 TSI z rodziny EVO, która generuje moc 245 KM. W ten sposób Kodiaq RS stał się o 5 koni mechanicznym mocniejszy od poprzednika z dieslem. Jednocześnie silnik ten jest o ponad 60 kg lżejszy, a nowa 7-biegowa skrzynia DSG waży 5,2 kg mniej. Taki zabieg zmiany diesla na benzynę ma mieć wpływ na poprawę osiągów auta.
We wnętrzu także nie sposób przegapić poprawek. Inna jest przede wszystkim kierownica. W wykończeniu pojawiły się nowe paski dekoracyjne, dodatkowe kontrastowe szwy na boczkach drzwiowych oraz tapicerce siedzeń oraz ulepszone funkcje nastrojowego oświetlenia wnętrza LED. Po raz pierwszy w ofercie Kodiaqa znajdują się ergonomiczne fotele z regulowanym odcinkiem podudzi, wykończone perforowaną skórą z elektryczną regulacją, wentylacją i funkcją masażu. Do tego opcjonalne fotele Eco dostępne w wersjach wyposażenia Ambition i Style zostały wyposażone w wysokiej jakości poszycie wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.
System dźwiękowy CANTON to kolejny opcjonalny dodatek oferujący teraz dziesięć głośników zamiast poprzednich ośmiu, oprócz centralnego głośnika w desce rozdzielczej i subwoofera w bagażniku. Wirtualny kokpit z 10,25-calowym wyświetlaczem i czterema różnymi układami jest dostępny jako opcja dla większości modeli, ale jest standardem w modelu Kodiaq RS. Kierowcy zarówno RS, jak i Sportline mają do wyboru dodatkowy tryb jazdy Sport. Gama systemów wspomagania obejmuje teraz również ulepszoną wersję Asystenta ochrony podróżnych (zamontowane z tyłu dodatkowe czujniki radarowe reagują na pojazdy, które stwarzają ryzyko zderzenia tylnego).
Pod maskę trafią dwa silniki benzynowe - 1.5 TSI o mocy 150 KM oraz 2.0 TSI o mocy 190 KM. Motory zasilane olejem napędowym to 2.0 TDI o mocach 150 KM i 200 KM, które również pochodzą z najnowszej generacji jednostek EVO Grupy Volkswagen.