Sylwetka Skody Kodiaq przedstawia wyraziste, precyzyjne i ostre linie nadwozia. Twórcy pojazdu wykorzystali w designie trójwymiarową osłonę chłodnicy z charakterystycznym noskiem z logo zachodzącym na grill. Z tyłu w lampach pojawia się seryjnie montowany trójwymiarowy motyw świetlny w kształcie litery C, wykonany w technologii LED. Zaprojektowane w oryginalnej formie przednie światła, podzielone na dwie sekcje, także otrzymały diodowe oświetlenie. Wzór obręczy aluminiowych nawiązuje kształtem do elementów karoserii. Duża bryła o dobrych proporcjach nieco przypomina wyglądem znacznie bardziej ekskluzywne Audi Q7.
Skoda Kodiaq zbudowana na modułowej platformie MQB mierzy dokładnie 4697 mm długości, 1882 mm szerokości i jest wysoka na 1676 mm (łącznie z relingami dachowymi). Rozstaw osi to dokładnie 2791 mm. Z silnikiem TSI i napędem na przednie koła ten duży SUV waży tylko 1452 kg. Wersja z jednostką TSI i napędem AWD waży 1540 kg.
Przeczytaj: TEST Skoda Yeti 1.4 TSI 4x2: groźna tylko z nazwy
Kodiaq jest pierwszym autem Skody, które potrafi przewieźć w komfortowych warunkach nawet do 7 osób. Taka konfiguracja z wyjmowanymi z podłogi bagażnika fotelami będzie opcją wyposażenia. SUV pochwalić się może największym bagażnikiem w swojej klasie, liczącym 720 litrów pojemności, które można powiększyć do 2065 litrów po złożeniu oparć tylnych siedzeń. Z opcjonalnym składanym oparciem przedniego fotela w kabinie uda się przewieźć przedmioty o długości nawet 2,9 metra długości.
Deska rozdzielcza przywodzi na myśl aktualne modele producenta. W oczy rzucają się duży centralny wyświetlacz systemu multimedialnego z rozbudowanymi możliwościami, charakterystyczne menu obsługi urządzeń, typowe regulatory i kanały wentylacyjne. Nie da się przegapić też wszędobylskiej dbałości o prostotę połączoną z maksymalną funkcjonalnością.
Skoda Kodiaq oferowana będzie z pięcioma silnikami – dwoma wersjami jednostki wysokoprężnej 2.0 TDI (moc 150 i 190 KM) oraz trzema benzyniakami. Najsłabszy w gamie będzie 125-konny (200 Nm) silnik 1.4 TSI, który jako jedyny zostanie połączone z 6-biegowym manualem i napędem na przednią oś. 7-biegowa skrzynia DSG oraz napęd AWD będą opcjonalne w wariancie 150 KM i 250 Nm (technologia Active Cylinder Technology) oraz w połączeniu z motorami wysokoprężnymi. Wyposażeniem standardowym skrzynia DSG zostanie w połączeniu z silnikiem 2.0 TSI 180 KM i 320 Nm. Jazdę po bezdrożach w wariantach wyposażenia z napędem AWD wspomagać będzie tryb Off-Road. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów zacieśniać łuki pomaga elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS +, która jest funkcją elektronicznej kontroli stabilności (ESC). Wersja z silnikiem o mocy 190 KM i 400 Nm przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s.