Kodiaq RS to pierwsza usportowiona Skoda z odświeżonym logotypem RS i przy okazji pierwszy fabrycznie podrasowany SUV czeskiej marki. Elegancki design otrzymał sportowe cechy, wyprowadzony na dwie strony zderzaka układ wydechowy, w nadkola trafiły duże 20-calowe obręcze kół, a pod maską znalazł się silnik 2.0 BiTDI generujący moc 240 KM i 500 Nm, która poprzez siedmiostopniową przekładnię automatyczną DSG trafia na cztery koła.
Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu Dynamic Chassis Control (DCC), obejmującemu wybór trybu jazdy oraz progresywny układ kierowniczy, Kodiaq RS potrafi dynamicznie ruszać z miejsca i szybko nabierać prędkości. Auto ze startu zatrzymanego "setkę" osiąga w 6,9 s i pojedzie maksymalnie z szybkością 221 km/h.
W wersji podstawowej Kodiaq RS wyposażony jest m.in. w wirtualny kokpit z dodatkowym trybem "Sport", reflektory w technologii LED, czy system dynamicznego wzmacniania dźwięku. Dynamic Sound Boost to funkcja emitująca z głośników sportowe brzmienie, którym można sterować z systemów pokładowych, np. dostosowując je do określonego trybu jazdy.
W ramach opcji dodatkowych nowy SUV oferuje natomiast m.in. otwierany dach panoramiczny, pakiet multimediów z wyświetlaczem o przekątnej 9,2 cala, adaptacyjny tempomat oraz sporo systemów bezpieczeństwa. To także pierwszy SUV Skody dostępny opcjonalnie w wersji z lakierem metalizowanym Błękit Race, charakterystycznym dla sportowych modeli marki.
Cena w Polsce rozpoczyna się od 193 550 zł. Dopłata do wersji 7-miejscowej wynosi 4000 zł. Cennik i wyposażenie - KLIKNIJ i POBIERZ